Långt över tiden?

Sv: Långt över tiden?

Hmm ja, det var 6 veckor över tiden. Har inte riktigt räknat hur många dagar än:D

Varmblod, Welsh Cob :)

Här kommer några bilder på underverket:)

Tar gärna emot namnförslag. Jag själv tycker att hon är en Kate. Sen vill jag gärna ha ett namn som speglar hennes personlighet. Så hade tänkt mig modig, stark eller liknande iom att hon är så framåt:) Men det ska vara på walesiska så jag ska kolla lite hur översättningarna blir, det ska ju vara fint också :D

83166_1305882505.jpg

75092_1305882508.jpg

57392_1305882511.jpg

Senast ändrad:

Tack! Ja, hon verkar trevlig i både kropp och knopp :) även om det är lite svårt att se nu..

Namnet kommer antagligen bli Terrwyn Kate :) Betyder "Terrwyn=modig, Kate= ren (pure)" Eller bara "modig Kate" om man vill:D

Kate är också lite likt mammans namn, Cadi :)

Imon blir det antagligen bildbomb med en riktigt bra kamera! Men den kommer nog i "11: or" tråden :)

Grattis till alla föl :) Men vad trött jag blir när jag läser att det är en hel del som gått över iår. Har ett nordsvenskt sto som gått 11 månader sen första betäckning på onsdag, men jag hade börjat tvivla på att där finns nån fölis :( Men det kan ju vara så att hon tänker gå över en hel del. Lite genomskinlig mjölk som är klibbig finns men juvret är obefintligt och jag tycker inte magen är speciellt stor heller... Suck....
Någon som blodprovat för att kolla? Hur säkert är det och vad kostar det ungefär?

var de hennes första föl som hon nu gick 6 veckor över tiden med?:) Grattis:)

Vilken fin liten tjej det kom ut tillslut :laugh:
Och jag tycker att namnet är jättefint!

Vad många jag hört som gått långt över tiden nu, både på forumet och bland bekantas hästar OCH min egna fölning i år :mad:
Förvisso bara inne på 348 dygnet men hon verkar inte ens vara i närheten av att ploppa den nämsta tiden. Måtte det inte bli 377 dygn bara :D

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
693
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ketrawzc
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 115
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023