Långt över tiden?

Sv: Långt över tiden?

Nu har min lilla dam gått 360 dagar! Och fortfarande inget föl.
Men hon hade satt rejält med juver i natt. Så hoppas på att det står ett litet föl i boxen imorgon! Är trött på att vänta nu!

*KL*

Fortfarande inget föl på min "tant":P

Den 12 maj har hon gått 12 månader... Jag är trött på att vänta!:angel:

Är väl självklart att man övervakar! I alla fall för mig! :)

Inget föl över natten. Däremot han jag inte mer än hem från jobbet fören hon satte igång och föla!

Så äntligen har den lilla krabaten kommit ut! :D

Det har gått super!
Tog 20 min från att hon började lägga sig ner tills den lilla tjejen stod upp på egna ben. Fick dock ta bort navelsträng själv då den inte vill gå av.
Och tog ca 1 timme innan den diade. Men sen har allt gått bra! :laugh:

*Delvis kl*

Grattis till fölen och att allt gick bra! :)

Mitt sto har fortfarande inte fölat.. Den 9:e gick hon över tiden med en månad, helt otroligt! GAH! Hur länge ska man behöva vänta:crazy:

Mitt sto gick 6 veckor över tiden(2010)...hann kolla med 3 olika veterinärer men de kände att fölis levde så det var bara att härda ut...

Hon fick dock belastningsfång pga den enorma magen så det blev boxvila de sista veckorna.

Men allt gick bra.:love:

Mitt sto gick över 4 1/2 förra året och jag fick också ett tanigt sto föl men det ändrade hon snabbt på stoet hade juver och mjölkmängd som den bästa mjölkkossa.;)

*Delvis kl*

Idag har det kommit föl!! Ett brunt stoföl blev det :love: jag missade tyvärr fölningen men både sto och föl är pigga :)

Fölis är otroligt framåt och orädd. Gick fram till mig direkt och luktade och hade sig. Fick klappa henne överallt :) Så otroligt glad just nu :D

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
693
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ketrawzc
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 115
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30