Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
I mina öron låter det som ett trevligt altrernativ. Jag såg Ravell när han gjorde bruks, han hoppar hur trevligt som helst i mina ögon. Mycket bra modell i mina ögon även om han har blivit lite grövre med åren, men det blir väl de flesta.
/U
En 2-åring e: Rambo-Bernstein-Curacao** och en Saigon-Ceylon dräktig med Ravell
Rambo-killen är en vaken,lättlärd,känslig men väldigt SNÄLL kille mattes kram- och nallebjörn
Saigon-stoet har ett väldigt trevligt temperament och ridbarhet men är lite lat... Det jag har haft i bakhuvudet dock är just bakbenen då jag vet att ceylon gav hjuliga bakben och jag vet att hennes mor har lite av det, och det är väl där jag ev får bita i det sura Hon är beräknad till 7/5, Hon tog sig direkt.
Gräver fram min gamla tråd då det hastigt och lustigt blivit aktuellt att antingen betäcka eller sälja stoet i fråga. Ravell är fortfarande favoriten och han är ju minst sagt prisvärd i år!
Men
Han finns bara på fryst. Jag har 'alltid' fått höra att man inte ska använda fryst på maiden-ston, men hur är det egentligen? Jag har själv aldrig använt fryst till något av mina ston tidigare.
Jag får i så fall erfoderliga antal doser och planerar att lämna stoet på Flyinge där jag hört från flera håll att de är särskilt duktiga på fryst.
visst e de duktiga på flyinge. men det rekommenderas ändå inte att använda fryst på maidenston. Det bästa är att du väljer en station där de stallar upp en hignst du vill ha, eller har nära till en. Då simmar simmarna som bäst! När det är kortast möjliga tid mellan tappning och inseminering.
Är du beredd att ta kostnaderna så pröva på fryst ifall det är just den hingsten du verkligen vill ha.
Mitt gamla sto har lätt blivit dräktig med transportsperma från Skåne medan hon själv stått i Uppland så avstånd behöver verkligen inte vara ett hinder.
Ja, det är väl det jag får fundera på. Vet-avgiften blir lika mycket som levande föl-avgiften Men det kan det ju absolut vara värt för att få en bra avkomma, problemet är att man inte vet det på förhand.
Försök se honom live om du inte redan gjort det. Jag tyckte han såg urtrist ut i falsterbo. Inte rörelsemässigt men typmässigt. Det är inte för inte som han står i högt gräs på hingstbilderna liksom
Hundavel & Ras Tur för alla större aussies (som exempel) som tränar och tävlar agility att de inte vet om att de är för stora!
Och nej "man" skaffar...
Hästmänniskan Jag har utbildat de flesta själv och tycker det är kul, men känner inte att jag MÅSTE göra det själv utan är inte alls främmande för att...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.