Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag får låna min nuvarande hästs mamma om jag vill (och stoet mår bra efter stundande fölning) för att betäcka i vår. Isåfall kommer... 2
Svar
20
· Visningar
3 216
Avel Känner att det är läge för uppdatering gällande Florenciobarnen! Hur är temperament och formbarhet/ridbarhet hos era och de... 2
Svar
32
· Visningar
4 695
Senast: slira
·
  • Låst
Avel Mitt ena Cortez-sto seminerades med Baltimore men löper nu om. Han är i Falsterbo och trots löften om "inga problem" så kan ingen sperma...
Svar
17
· Visningar
3 098
Senast: Görel
·
Avel Hejsan Jag söker en minishettis hingst till mitt sto. Jag bor i Västmanland och önskar dock inte åka alltför långt med henne, men...
Svar
6
· Visningar
1 783
Senast: giffan
·
C
Avel Jag har fastnat för denna hingst och undrar om någon vet hur han har fungerat på skick i Tyskland.
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Wilmer X
·
Avel Vad anser ni om denna stam? Är det mest åt hopp- eller dressyrhållet? En släkting till mig är på G att köpa denna häst, och vill...
Svar
10
· Visningar
1 710
Senast: Görel
·
Avel Jag undrar om det är någon som har information om hingsten Freimoor. Har en häst som har Freimoor som morfar, och det skulle vara roligt...
Svar
1
· Visningar
2 457
Senast: KickiH
·
Avel vad har ni för övervakningskamera? tycker ni det är nödvändigt?hur bra funkar det? och hur funkar det(bärbar??skilld skärm?? var e... 2
Svar
25
· Visningar
6 774
Senast: giffan
·
Avel När jag gjort lite efterforskningar så har jag fastnat för denna hingst, men såg att han såldes till USA i februari. Är det någon som...
Svar
3
· Visningar
1 493
C
Avel Vad tycker ni om denne hingst? Någon som har en häst efter honom? Och vad tycker ni om oldenburgare överlag? Kul och höra :)
Svar
2
· Visningar
933
Senast: caaaspar
·
Avel Undar lite över era erfarenheter kring temperatursänkningen hos sto innan fölning. Jag vet att stoet sjunker i temp 0,5-1 grad innan hon...
Svar
2
· Visningar
4 004
Senast: Torill
·
Avel hur vet man att bäckenbanden har släppt ordentligt innan fölning? är lite grön inom ämnet ;) så utförliga tips uppskattas! :) mitt...
Svar
4
· Visningar
2 118
Senast: Gronk
·
Avel Skulle vilja veta lite mer om hur hans avkommor blir:) Har hört att de ska vara väldigt (kommer inte på ngt bra ord;)) vakna? Och att...
Svar
1
· Visningar
1 441
Senast: Emsan
·
B
Avel Finns det någon som är sugen på att ge mig lite tips på vilken hingst som skulle passa mitt sto? Jag är helt grön vad gäller... 2
Svar
39
· Visningar
4 417
Senast: cirkus
·
M
Avel Vad är ett maidensto??
Svar
3
· Visningar
9 000
Senast: labb
·
Avel Jag vill gärna ha lite hjälp av er här på Buke för att få mer info om dessa två hingstar. Jag är intresserad av ett sto som är e. Sofix...
Svar
2
· Visningar
932
Avel Finns det någon svensk benämning på termerna dummy foal och red bag delivery? Alltså "vardags benämning" eller använder alla de...
Svar
3
· Visningar
1 866
G
Avel Mitt sto går fortfarande med sin åring ( nu 10 månader) , enligt alla jag har frågat så sköter stoet själv avvänjningen inför nästa föl...
Svar
15
· Visningar
3 111
M
Avel Hur lång tid tar det för en sädescell att förflytta sig från livmodern till äggledaren?
Svar
1
· Visningar
921
Senast: Kellie
·
Avel Szkopul har idag lämnat jordelivet pga allmänt åldrande
Svar
13
· Visningar
4 822
Senast: black pearl