Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag vill gärna ha lite hjälp av er här på Buke för att få mer info om dessa två hingstar. Jag är intresserad av ett sto som är e. Sofix...
Svar
2
· Visningar
929
Avel Finns det någon svensk benämning på termerna dummy foal och red bag delivery? Alltså "vardags benämning" eller använder alla de...
Svar
3
· Visningar
1 863
G
Avel Mitt sto går fortfarande med sin åring ( nu 10 månader) , enligt alla jag har frågat så sköter stoet själv avvänjningen inför nästa föl...
Svar
15
· Visningar
3 101
M
Avel Hur lång tid tar det för en sädescell att förflytta sig från livmodern till äggledaren?
Svar
1
· Visningar
912
Senast: Kellie
·
Avel Szkopul har idag lämnat jordelivet pga allmänt åldrande
Svar
13
· Visningar
4 815
Senast: black pearl
·
C
Avel Jag har nyligen köpt en häst som är importerad från danmark med uppfödd i tyskland. Enligt föregående ägare ska han gått...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: caaaspar
·
Avel Hej Jag ska få mitt första egna föl då jag köpte ett dräktigt sto i vintras. Har mycket att lära mig, men har bra kontakt med den...
Svar
5
· Visningar
2 286
Senast: Miaa
·
Avel Någon som vet vad han har fått för poäng på gångarter och exteriör? Tacksam för svar, hittar inte dessa uppgifter någonstans.
2
Svar
26
· Visningar
4 983
Senast: Rifer
·
Avel Hej på er, nu behöver jag hjälp av härstamningsproffs! Jag har ett sto efter Landfrieden-Ibikus-Rhodos (Lilo Wonder DE 333 332243093)...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: Sighttosee
·
Avel Visst finns det en så websida där man kunde lägga till sitt sto och önskad hingst och få ett avkommeresultat med % inavelsgrad och %...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: jennyjenny
·
T
Avel Hejsan! Jag har ett sto som väntar föl e jaguar mail om lite mer än en vecka. Så spännande :) Så jag har haft lite funderingar hur...
2
Svar
27
· Visningar
3 287
Senast: Sariz91
·
M
Avel hej! undrar om någon vet var dessa hästar finns har läst en bok om dom och där står att det finns sådana i både sverige och norge men...
Svar
17
· Visningar
10 718
Senast: Chazz
·
Avel Hej ! Ska betäcka mitt sto e. Stravinsky xx ue. Voltaire nu i vår och jag lider alla helvetes kval vilken hingst jag ska välja...
Svar
14
· Visningar
1 866
Senast: peven
·
  • Låst
Avel Hur ser era ettåringar ut idag? Hur stora är dom? Hade varit jätte kul att se hur alla ser ut.:laugh:
Svar
1
· Visningar
862
Senast: Görel
·
Avel Någon som vet vart man kan hitta bilder på Hingstar (SWB) och då gärna hingstar som är lite äldre. Söker bl.a. Bilder på Labrador...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: Görel
·
Avel Hon var positiv i blodprov efter 60dgr. Veterinär rekommenderade inte UL på mini. Tydligen var senare blodprov inte heller så säkert och...
Svar
12
· Visningar
2 649
Senast: Cornelia
·
F
Avel Hej! Har nu observerat både fjordhästföl samt ardenneråring som går passgång emellanåt i skritten, framförallt när de har huvudet i...
Svar
2
· Visningar
1 576
Senast: -Remont-
·
Avel Har en liten fråga, jag ska få mitt första egna föl i sommar, men jag undrara, hur transporterar man sto med föl lämpligast i en Star...
2
Svar
20
· Visningar
3 859
Avel Hur bra är kvaliten på TAI-skick från Tyskland? Många av de hingstar som finns via TAI har ju betalning per dos... Och ganska så många...
Svar
16
· Visningar
1 895
Senast: yobre
·
Avel Fått i uppdrag att kolla upp dessa hos er :) Vad har ni får åsikter om dessa hingstar? Vad lämnar dom (båda verkar ju ha bra...
Svar
6
· Visningar
2 118
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025