Florenciobarnen

Sv: Florenciobarnen

Mia..
Det är lite svårt att säga. Boettes avkommor har varierat rätt ordentligt storleksmässigt. Hon har ett sto e. Rotspon som var 172 som treåring och motsatsen var hennes första föl - hingst e. Don Schufro som mätte 163 som treåring. Luxus var 165 och vid bruksprovet 166 cm.
Mythos f.09 mäter idag som tvååring kring 165 cm och är betydligt större än vad Luxus var vid samma ålder. Detsamma gäller för lillasyster Ekstra f.10 som också är större.
Vår hingst f.09 e. Florencio-Master gissar jag landar kring 168 som färdigvuxen och med den höjden hamnar han nog ungefär på vad som är normalt för avkommorna till det stoet - om man undantar den f.08 e. Figaro R som mäter 175 + redan nu.

Så..sammanfattningsvis - De utmärker sig inte uppåt i storleken men är heller inte direkt små.

Tack ;)

Har ju funderat på Florencio förut men backat pga av att det sägs att han ger smått ?

Men sen har jag även hört att Florencio själv varit sen om jag inte minns fel och Luxus har väll också växt jämnt och länge eller har jag fel uppfattning ?

Måste ju med mitt sto tänka större allrahelst eftersom jag inte vet vad hon ger storleksmässigt Metallavkomman var ju väldigt liten och stosammen är liten men Roosevelt ungen hamnar nog på 166-168 hoppas jag .

Vet bara att stoet själv varit sen har växt ca 5 cm sen hon var 4 år och är nu 161 cm .

Ja jag han tål att funderas på och han har riktigt bra sperma om jag fattat det rätt ?

Mvh Mia

Senast ändrad:

Japp, den är 6 så förmodligen är det KWPN. Morfar är Record. Dock är han godkänd i BWP!

Följer också fotografen på fb! :angel: :love:

*kl*

Uppdatering från ett Florenciobarn ;)
Hälsade på Luxus igår, Yvonne red ett lättare pass ute i det härliga solskenet i en av hagarna. Vi hade ingen videokamera med oss men när de red ute kunde vi inte låta bli att filma några korta klipp med digitalkameran av äldre modell...

http://www.youtube.com/watch?v=01z-Y1nMGW8

Tyvärr kan jag nog inte tillföra den övriga diskussionen så mycket då Luxus är den enda Florencioavkomma jag har jobbat med. Men han är den mest okomplicerade häst jag har ridit in och han tycker verkligen att det är kul att jobba. Trots att hans ryttare har stora planer för honom i framtiden och att han är väldigt energisk och vaken tror jag ändå att han skulle kunna ha fungerat hos en vanlig, hobby- eller amatörryttare. Även om han trivs bäst när det är mycket på gång. Under tidig höst när jag själv var dålig kunde han stå flera dagar, ibland över en vecka och det var ändå bara att sitta upp utanför stallet och rida ut själv...

Han är verkligen en pärla!
Hoppas ni kommer tillbaka och får honom godkänd sen:)

*kl*

Uppdatering från ett Florenciobarn ;)
Hälsade på Luxus igår, Yvonne red ett lättare pass ute i det härliga solskenet i en av hagarna. Vi hade ingen videokamera med oss men när de red ute kunde vi inte låta bli att filma några korta klipp med digitalkameran av äldre modell...

http://www.youtube.com/watch?v=01z-Y1nMGW8

Tyvärr kan jag nog inte tillföra den övriga diskussionen så mycket då Luxus är den enda Florencioavkomma jag har jobbat med. Men han är den mest okomplicerade häst jag har ridit in och han tycker verkligen att det är kul att jobba. Trots att hans ryttare har stora planer för honom i framtiden och att han är väldigt energisk och vaken tror jag ändå att han skulle kunna ha fungerat hos en vanlig, hobby- eller amatörryttare. Även om han trivs bäst när det är mycket på gång. Under tidig höst när jag själv var dålig kunde han stå flera dagar, ibland över en vecka och det var ändå bara att sitta upp utanför stallet och rida ut själv...

Han verkar vara så genombussig ochh vettig eran fina hingst :) Jag valde ju Florencio till ena stoet just för att han verkar förärva ett bra temperament och ridbarhet, vilket jag tycker mig sett hos flera Florestan-hästar.

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 077
Senast: Hedinn
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
59 413
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 810
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu är det drygt ett år sedan min finvoffa gick bort, 13,5 år gammal. Det är inte dags att skaffa ny hund riktigt än, utan vi har sagt...
2
Svar
27
· Visningar
3 706
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025