Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flikar in lite här då jag också kollade på lapsk vallhund när vi funderade Kolla vad uppfödaren har för mål med sin avel då det finns dom som avlar för att få fram fungerande vallhundar att använda i renskötseln. När jag var i kontakt med uppfödare så verkade i alla fall vissa anse att en lapsk vallhund var i överkant för oss då dom avlas för att valla renar långa sträckor över fjällen. Men det skiljer sig säkert mycket mellan olika uppfödare och dom kan ju bedöma om ni passar som valpköpare (Nu valde vi bort spetsar då vi inte ville ha en hund med lätt för skall).
En Broholmer så klart! Världens bästa gårdshund!Visa bifogad fil 26250
Fast jag tänker att det är säsongsvis dessa hundar vallar? Och annars lever de rätt normala liv? Tänker ju bara på många bruks och vallhundar. Att bara för att de har en stor kapacitet så innebär det ju inte att de har krav på att ligga på max. Min schäfer får typ 1-3 h långpromenad om dagen eller motsvarande annan motion (häst cykel), mer utmanande fysträning några dagar i veckan samt mental träning 3-7 dagar i olika mängd.
Hon skulle ju dock KUNNA jobba hela dagen. Men hon behöver ju inte det. Stor skillnad
Nej, inte nu längre. Det kommer att födas en hel hoper valpar nu i vår. Vi är fler som ska ta en kull. Gå in på broholmerföreningens hemsida så ser du planerade parningarHar kikat lite på dem! De verkar dock rätt svåra att få tag på?