Voltaire - psyke

Sv: Voltaire - psyke

ja, va kul!

Ja niveau är ju ett exempel på den perfekta Golden crossen Voltaire- Nimmerdor. Jag funderar på en hingst med Nimmerdor till mitt Voltairesto i år oxå..

Några exempel på avkommor till Voltaire o på just denna sk Golden Cross:

http://www.team-nijhof.nl/uploads//offspring//offspring_voltaire.pdf

Niveau verkar ge bättre typ än vad han själv är? eller?

Niveau kanske kunde vara ett alternativ, men det kanske blir för mycket Nimmerdor just med detta stoet som har Farn som farfar och Nimmerdor som mormorsfar?!

Har suttit o kollat vilka kombinationer de gjort på syskon i Holland, ser att de upprepat Calvados, vad vet Ni om denna herre?
Sedan undrar jag om någon mer kunnig har någon aning om varför detta stoet (Tolinda ) inte står med under Elindas avkommor?!
Söker man henne i asvs:s register finns hon och Mirkowiz med som Elindas avkommor? Men man kan lita på att stammen stämmer, eller?!

http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=30703

Har ett sto med Voltaire som Farfar då hon är E: Concorde. Hon kan se en del spöken men har i övrigt ett underbart psyke!!!:love:

har en niveau kille hemma. mamman e tjeckiskt halvblod, med mestadel fullblood i sig och nox som han heter är coolare änn mamma by far. snyg och välväxt och stor! vi mätade honom till 175 i går och han e bara 3 .. fr först års kullen :P

han har vuxit ut väldigt bra i kroppen och är snyggare änn pappa (vid 3) om jag får säga så.

snäll, men skarp i psyket, du får verkligen jobba för respecten av han.... ingen dussin häst inte ens efter kastereringen. han är dock gudomligt smart och lätt att jobba med. vill helst sitta knä..väldigt social :D

voltaire nimmerdor... love love love!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 050
Senast: mamman
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Jag är sugen på att börja avla, och undrar hur marknaden ser ut för alroundhästar? Jag vill prioritera friska och hållbara hästar med...
Svar
17
· Visningar
1 944
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025