Ludwigs champion el.Corlensky G

Sv: Ludwigs champion el.Corlensky G

Jag är också helt säker på att det var för dagen/eller för eprioden som han var tjafsig och dum. Han betäckte extremt mycket som treåring och det hade varit konstigt om kroppen inte sa ifrån.

Samtidigt förstår jag att stoägarna reagerar när man ser en hingst bete sig som Corlensky gjorde på bruks som fyraåring. Jag tycker heller inte att det var konstigt att jan fick rykte om sig att munnen var dåli osv. För det var vad han visade där och då. Att som hingstägare tro att det inte ska påverka hans stoantal och bli sura över ryktesspridning kan ju tyckas vara naivt. Hade kanske varit klokare att låta honom stå över.

CG avbröt hingsttåget som 4 åring efter 1:a etappen,officiellt-enligt ägarna själva-pga av att hans bakknän hade visat sig vara överansträngda.
Nachkörung..........omöjligt att diskutera ridbarhet hos hästar som inte är fräscha och det var inte CG när han visades som 4 åring.Att tömma en hingst flera ggr per dag är tufft,inte minst för en 3 åring:devil:

För övrigt skulle jag inte tveka en sekund att betäcka med honom!!!

jag har ett skimmelsto född 2007 e Corlensky G ue Magritte, hon är 162 cm hög, mamman var 159 cm. Fick hoppdiplom/klass I gångarter på 3-års testet förra året, väldigt trevlig att rida, lite spänd att komma upp på, har mkt energi och vill jobba. Har börjat att hoppa uppsuttet nu, inga tveksamheter. Väldigt trevlig galopp, bra balans. Lätthanterlig, okomplicerad med det mesta.

det lutar åt att jag kommer att använda CG i år till ett av mina andra ston, hade jag haft kvar mamman till ovanstående (hon dog tyvärr 2007) så hade jag utan tvekan betäckt om henne med CG och jag hade antagligen haft ett eller två stycken helsyskon till min :love:

Tack för svar! Ja, det lutar åt att jag kommer att använda honom till 2 ston iår:d:d

Tack för svar! Ja, det lutar åt att jag kommer att använda honom till 2 ston iår:d:d

Om skorpan är en av dem så hade jag tänkt om blir nog minst sagt lite to much av den kombinationen, hon behöver verkligen inte speedas på om vi säger så :angel:

Min Corlensky G avkomma som är född 2007 är nu 164 ch hög, ädel. Mamman är 167 cm med en stolinje som lämnat stort. Verkar som de flesta får större avkommor efter Corlensky G men inte jag då..

Mitt sto är iallafall både rörlig, hoppar bra och har en snygg sida. Hon fick dubbeldiplom på treårstestet med 54 i hopp (9,9,8,9,10,9) samt 51 i gångarter (9,9,8,8,8,9).

Hon är en ganska skarp häst, kräver en fast hand i hanteringen. Men hon är väldigt snäll och mysig samtidigt. :)

Ja, din avkomma är verkligen fin, såg lite bilder du lagt in på henne!!

Gylle: Nej, det är inte Skorpan;) Jag siktar på Grannus-stoet och Cor de la Bryere- stoet!! Skorpan vet jag inte riktigt om jag ska försöka en gång till med:( Floricello kanske hade varit något:)

Min kompis har en underbar avkomma efter Corlensky G. Hoppar höghus, fantastiska rörelser och ett underbart psyke. Kasterardes inte förrän vid tre års ålder, och har stått uppstallad hos mig varje vinter. Som ett lamm att hantera. Han är dock Stoooor. Han blir fyra i år och är ca 177 cm hög. Hans mamma var definitivt inget "lamm". Hon var snäll, men väldigt stoig och tjurig, och väldigt het. Jag tycker att de avkommor jag sett efter Corlensky är superfina och väldigt trevliga. Jag sätter min högra hand på att vi kommer att få se en hel del fina avkommor på tävlingsbanorna i framtiden.

Oj vad stor:eek: Hur stor är mamman? Vet du vad mamman har lämnat innan?
Ja, jag tror med att hans avkommor kommer att prestera:d
Pratade med Waldhof, och de sa att C är så snäll, att deras 12-åriga son går o betar med han på gräsmattan i bara grimma:love:

Detta var hennes enda avkomma, då hon tyvärr fick avlivas för två år sedan:( Hon var fullblod efter Miami Springs och ca 170 hög, så visst var hon stor:)

Sicka siffror!!!:d
Var har du bilder på den? Vore kul att se!!! Grattis!!!

Här är ett par bilder ifrån treårstestet i fjol :)

DSCN0065.jpg

DSCN0063.jpg

Den är verkligen jättefin! Du måste vara stolt! Vad är det för stam och vad har du för planer i framtiden? (Nyfiken...;))

Verkar som de flesta får större avkommor efter Corlensky G men inte jag då..

Hon är en ganska skarp häst, kräver en fast hand i hanteringen. Men hon är väldigt snäll och mysig samtidigt. :)

Grattis till en fin häst.
Inte heller vårt CG-sto är speciellt stort. Inte ens 160 trots att mamman lämnat flera stora avkommor. Vad gäller psyket så kan våran bli lite spänd om den inte vet/förstår vad som förväntas och ganska irriterad om hon inte får som hon vill, men är samtidigt är hon urmysig och snäll att hantera. Behöver mycket socialträning helt enkel. Känns som att det delvis är en mognadsfråga (3 i år).

Ja som sagt, modern är minst (167cm) bland ett flertal syskon där resten är mellan 170-176. De andra avkommorna hon fått är större även om bara en till är i livet idag. Men den är tre i år och blir nog runt 170 iaf :) Ang psyket är min en sådan som blir betydligt coolare att handskas med när hon får arbeta regelbundet. I viloperioder är hon inte lika kul, hon behöver arbeta helt enkelt :) Men hennes moder var också tuff som unghäst så mkt kommer nog därifrån också. Modern coolade dock ner betydligt efter första fölet!

Mellan: Stammen är alltså: Corlensky-Lasandos-Felix(exp. o bytt namn, går svår hopp)-Robin Z.
Planerna är att gå championatet i höst och Falsterbo nästa sommar om allt går som det ska :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 795
Senast: Puffindog
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka