Ludwigs champion el.Corlensky G

Sv: Ludwigs champion el.Corlensky G

säger som dobbis, är du säker på att han bara går på fryst? han fanns tillgänglig på TAI förra året iaf..

jag har för övrigt en CG avkomma hemma i stallet, född 2007. Är supernöjd med henne, hade hennes mor levt idag så hade jag gjort mig en till!!! kanonbra i temperamentet, snygg modell, bra gångarter, spänstig.. har allt jag önskar mig :love: och hon fick rätt färg med - skimmel :D

är lite inne på att ta CG till mitt Balou du Rouet-Contender sto nästa år, tror att det kan passa henne ypperligt..

Mitt sto fick en Corlensky G avkomma 2007.
Han är en otroligt trevlig och okomplicerad häst, snygg sida, liten (fast märren är liten hon med) gångarterna är bra med plus för galoppen och han löshoppar jättefint.

säger som dobbis, är du säker på att han bara går på fryst? han fanns tillgänglig på TAI förra året iaf..

jag har för övrigt en CG avkomma hemma i stallet, född 2007. Är supernöjd med henne, hade hennes mor levt idag så hade jag gjort mig en till!!! kanonbra i temperamentet, snygg modell, bra gångarter, spänstig.. har allt jag önskar mig :love: och hon fick rätt färg med - skimmel :D

är lite inne på att ta CG till mitt Balou du Rouet-Contender sto nästa år, tror att det kan passa henne ypperligt..

Ojdå, det har jag missat fullständigt... Var finns han i tyskland? Kostar?

Jag ville ha honom till mitt Grannus-Carprilli sto, då han har bra typ, långa ben och bra gångarter! Hon ger mkt bra gångarter till sina föl, så det vore kul att förstärka det!

Har varit starkt inne på Escudo till henne, men jag vet inte, enda nackdelen med han, är väl att avkomman blir en köttbulle...

Vad tycker ni?

Fiorano: de andra 40 % kan ju vara föl som är reggade i ett annat förbund (såklart inte alla 40 %), vet ett par stycken som är reggade i Oldenburg.. plus sen så kan det ju vara en del föl som dog vid fölning etc.. dräktighetsprocenten är ju en sak, sen om det blir levande föl eller ej har ju egentligen ej med hingsten att göra utan med stoägaren.. :grin:

Grandezza: ta kontakt med Waldhof, de hade honom förra året..

har ju en Escudo avkomma hemma oxå, samma mamma som Baloun.. kan inte direkt kalla henne för en köttbulle. Men hon är inte lika långlinjerad som Baloun.. jag hade nog faktiskt valt CG om jag ska välja mellan CG och Escudo utifrån mina unghästar hemma! CGn har ett bättre temperament, lugnare - Escudon är lite nervig, men ändå lugn. Hon stressar lätt upp sig.. CGn är cool oavsett vad som än händer!

Oj på TAI det har jag helt missat. Då får han bli en kandidat till mitt sto nästa år hon behöver lättas upp lite :D

Fiorano: de andra 40 % kan ju vara föl som är reggade i ett annat förbund (såklart inte alla 40 %), vet ett par stycken som är reggade i Oldenburg.. plus sen så kan det ju vara en del föl som dog vid fölning etc.. dräktighetsprocenten är ju en sak, sen om det blir levande föl eller ej har ju egentligen ej med hingsten att göra utan med stoägaren.. :grin:

Grandezza: ta kontakt med Waldhof, de hade honom förra året..

har ju en Escudo avkomma hemma oxå, samma mamma som Baloun.. kan inte direkt kalla henne för en köttbulle. Men hon är inte lika långlinjerad som Baloun.. jag hade nog faktiskt valt CG om jag ska välja mellan CG och Escudo utifrån mina unghästar hemma! CGn har ett bättre temperament, lugnare - Escudon är lite nervig, men ändå lugn. Hon stressar lätt upp sig.. CGn är cool oavsett vad som än händer!

Jag menade att det blir en köttbulle med mitt sto+ Escudo;) Jo jag pratade med Waldhof förra året, men de sa då inget om att han fanns på TAI??

Självklart gjorde dom inte det,för det tjänar ju inte dom på utan nya ägaren :idea:

Om ni är medlemmar på clipmhyhorse så gick han Sosaths visning förra helgen och såg jättefin ut. Han ligger på rätt bra och är nog ganska het, men han är superfin. Åren har gått fort och han är 7 år nu och gick lite större rundor. Han har lämnat jättebra avkommor i Tyskland och om jag inte minns fel så är han på framsidan av Sosaths katalog i år, och det vill inte säga lite med tanke på vilka hingstar de har i programmet!

Såg också visningen från Sosath.Tycker verkligen att Corlensky såg fin ut.Hörde också att Sosath berättade att han knappt kunnat tävla något senaste året pga en besvärlig mugg.Antar att det var därför han inte kom till start i Bundes.Mitt Corlenskysto(f 2008) är kanon fin-vacker och lätt i typen med en superfin galopp,mycket trevlig och lättlärd- dock väldigt vaken vilket inte jag ser som en nackdel;)Hoppas verkligen att det går att komma iväg och löshoppa lite snart men fortfarande är snödrivorna meterhöga:(

Jo, det borde jag ju förstått:D

Jag hittade honom på Sosaths hemsida!!
Men när det står : Insemination fee: 1.000,- Euros
Är det då hela summan vid språng?

Vi har en efter Ludde och en efter Corlensky.De är fina båda två,men Corlensky avkomman är den bättre av dem (just nu som 2 åringar).De är båda superlugna, lättlastade och hoppar och rör sig bra.De verkar bli dubbel talanger.

Jag tycker att det är så tråkigt att Corlensky fick så oförtjänt mycket skit som 4-åring och det var nog bäst att släppa honom utomlands.Han hade inte fått en chans här efter alla elaka rykten som drog igång.

Här är en bild när han rids (och ja, han är en liten tjockis)

30115297.jpg

Från i somras som tvååring

30496772.jpg

Tack dobbis !

Måste för övrigt tillägga att han är helt okomplicerad på alla sätt. Fortfarande hingst och på ridbilden rids han av en tjej som bara är 15 år - går helt lugnt och avspänt på långa tyglar... han är sån. Otroligt cool. Jag hoppas att han visas på treårstest med bra resultat.

Men alltså de ryktena som gick syftade väl mest på ridbarheten eller hur var det? Jag såg honom själv på bruks som fyraåring och ryktena var inte ogrundade. Han såg definitivt inte ridbar ut där och då. Sen tycker jag också att det är synd att han försvann. Han är en otroligt vacker hingst med en typ, gång och hoppning som gör att han passar i princip alla ston. Han hade säkert kunna bli en av de "stora" om han fått vara kvar i landet.

Jag var också där....men jag hade sett honom tidigare (privat) och då var inte alls så där.Jag pratade givetvis med ägarna och de sa att han var "trött" i bakknäna (eller bakkärran,minns ej så bra.)Jag fick t.o.m. numret till veterinären som undersökt honom för att få det bekräftat.Han tyckte det var "för dagen" och tråkiga rykten.

Jag såg också hur tjafsig han verkade i munnen vid det tillfället,men som så många gånger annars så kom det inte från munnen utan från bakdelen.

Det verkar i alla fall inte vara några störe problem med ridbarheten just nu...sen får man väl se om några år vad avkommorna kan prestera och hur ridbarheten är hos dem.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 795
Senast: Puffindog
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka