Impuls 1139 tagen ur avel

Sv: Impuls 1139 tagen ur avel

Även jag var ju med i förra årets omgång av seminerade med Impuls. Blev otroligt ledsen när jag fick veta att han inte funkade, prövade tre gånger men sedan fick jag byta hingst, fick istället ett fantastiskt gulligt stoföl efter Hermes. Imorgon åker mor och dotter till seminstationen för att pröva lyckan med den otroligt vackra Chirlon, håll nu tummarna för att hon blir dräktig. Sprutas igång på fredag så i slutet på nästa vecka kommer hon nog att vara klar hoppas jag.

Vad är planen nu, ska han skäras eller ska de prova senare igen?

(

De har inte bestämt sig.

På Kilhults egen hemsida står bland annat att han är tagen ur avel för resten av 2008 års säsong, och att "De veterinära instanser som vi konsulterat kan med speciell provtagning ta reda på vari problemet består men vi har ännu inte bestämt oss om
detta, det får bli en senare fråga."

www.stallkilhult.com

Står på förstasidan/startsidan.

Vad roligt att du valt Chirlon!

Alla vet väl att jag är svag för hingstlinjen som han och Impuls tillhör och jag blir så glad när hingstar därifrån väljs, tyvärr kan jag ju inte göra det eftersom jag äger en Ceylondotter själv, men jag håller på släkten;)

Hermes tycker jag är en underbar hingst och hade jag fått ett stoföl i år skulle han varit självklara valet till henne om tre år!
Liten utvikelse från tråden men hingstarna har i alla fall samma sympatiska ägare;)

Det är bra att de ger honom ännu en chans att hitta problemet, då kan det ju finnas en gnutta hopp om att han kommer tillbaka.

:)

Jag ger den här gamla tråden en knuff då jag är intresserad av vad som har hänt med Impuls. Han tävlades ju flitigt av sin förra beridare vars nästan jämnåriga fux ju går svår klass nu, men vart har Impuls tagit vägen? Är det någon som vet? Jag har googlat men kommer ingenstans.

Liknande trådar

C
Avel Läste på ASVHs hemsida att Impuls är tagen ur avel. Taget ifrån ASVHs hemsida:
2
Svar
21
· Visningar
2 492
Senast: sorbisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30