Sv: Godkända Avelsorganistioner 2011
ARAB:s hanterande av situationen under det gångna året har gjort att åtminstone jag börjat ifrågasätta mitt engagemang i arabaveln. Jag har aktivt börjat titta på andra raser och föreningar. Nu är jag bara en liten obetydlig uppfödare, men jag har trots det åsikter, och jag bidrar med medlemsavgift och registreringsavgifter samt deltagande i shower.
Du menar att det kommer att bli svåra följder för aveln under kommande säsong, om jag förstår dig rätt. Jag kan bara stå för vad jag anser, och det är att det helt enkelt inte fanns möjlighet att fortsätta på inslagen väg när så många medlemmar förlorat förtroendet för ARAB och styrelsen.
Mitt beslut att engagera mig i annan avel än ren arabavel kom under hösten, efter många överväganden. Det handlar om frustration över att ARAB "straffat" medlemmarna genom obefogade prishöjningar, att uppfödarna står utan stöd och uppmuntran och att så många utomstående tittar snett på oss och vår konstiga förening som dels släpper igenom alla hingstar och dels tar hutlösa avgifter för allt de gör.
När nu detta kom, att ARAB inte längre får registrera, börjar hoppet vakna igen. Kanske händer det något positivt nu, kanske kan jag börja planera för fortsatt avel med mina älskade araber ... Så för mig, Annika, är det precis tvärtom. Jag tror att detta är en nystart!