Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag upplever oxå att arabhästägare i större utsträckning har eget stall, och är såldes ensamma när man gör saker.
Det är ju bara att ta en titt på albumen i min pixbox, det är 100 ggr vanligare med lösa bilder, anledningen är enkel. Det är jävligt svårt att ta kort och rida samtidigt.
Detta kanske är något att ta till sig för den som vill säga arabhäst till just tävlingsryttare, att man bör tänka på att visa hästen just under ryttare.
För att araber i högre grad ägs och föds upp av icke-ridande människor jämfört med andra raser?
Plus att jag upplevt det som att många araber som annonseras ut som inridna i själva verket inte är ridna på många år och ägaren själv vill/törs inte sätta sig på hästen.
Jag håller med i allt du säger förutom detta. Varför är det så viktigt att inte dela upp mellan show och bruks? Många säger att det är så men jag har egentigen aldrig sett några argument för det. Det är helt olika egenskaper som efterfrågas hos hästarna. Många av showhästarna skulle jag inte kunna tänka mig som tävlingshäst liksom en prestationsavlad arab ofta inte har sådär överdrivet mycket i showringen att göra. Både show och tävling kräver kvaliteter men det är olika kvaliteter som efterfrågas. Det behöver inte betyda att en bruksarab inte ser ut som en arab eller att en showarab måste se ut som en sjöhäst. Man har ju trots allt rasstandarden att följa.Och att man slutar att dela upp araben i show och bruks.
Så jag tycker att prestation och skönhet borde förenas. I min värld är det inte en omöjlighet, det finns som sagt redan många individer som är både vackra och talangfulla inom olika discipliner.