Sv: Hur tänker ni om ston i avel?
Det är för bedrövligt
Vi har inte negativt tänkande av oss själva utan av erfarenhet Det är för många kockar när det gäller resultatredovisningen från ridtävlingar tyvärr. Det är mer fel än rätt i resultatredovisningen så numera tar man vad som står med en klackspark då man vet att hälften finns inte med och det som finns med kan mkt väl vara fel. Tråkigt men sant. Klubbar rapporterar inte in resultaten, klubbar säger att de har rapporterat in men ingenting finns att finna på ridsportsförbundets databas, i vissa fall kan man hitta resultat från ett par av starterna i en tredagars tävling där ett par starter helt saknas i resulataten, Resultat i en 120 står plötsligt som en 130 och vise versa. Hittar du fel och rapporterar det till ridsportsförbundet så är det enda svar du får att man inte kan ändra något i efterhand ???? Har påpekat massor av fel till dem bla tex tävlingar där delar av klasserna saknas men nej ingeting alls blir ändrat så inte lönt att ha bry med det.
När jag skulle ta ut resultatredovisning på hingsten när han skulle visas på prestation så saknades ca hälften av hans resultat i databasen, så i stället för att skriva ut hans resultat från databasen så fick jag sätta mig och gå in på varje klubb han tävlat på och leta upp resultatlistor och skriva ut dem. Den databasen är den som en gång om året (med ett års fördröjning) överförs till blupdatabasen (Asvh). Så två år efter de tävlat kommer några av deras placeringar över till "stam"databasen. På samtliga av mina hästar saknas en stor del av deras placeringar.
Inte heller går det att avläsa vilken nivå de tävlar på mer än att de har placeringar i lätt, msv el svår. Är ju en viss skillnad merit mässigt om en häst tävlar 140-150 med ett antal placeringar i 140 mot den som tävlar 120-125 med ett antal placeringar i 125 dock ser det precis likadant ut i databasen då båda har placeringar i msv punkt slut.
Det är för bedrövligt