Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag blev ombedd att ställa en fråga från en väns tonårsdotter. :) Hon funderar på yrkesval och då är det snickare, elektriker eller...
Svar
16
· Visningar
1 601
Kropp & Själ I fredags hade jag en brottningsmatch med en kompis som fick ett tvärt slut när han råkade slänga mig så hårt i golvet att min fot...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Roheryn
·
Äldre Jag och sambon har under en tid funderat på att flytta härifrån till min hemstad 48 mil bort. Här har vi båda arbete och en stadig...
Svar
13
· Visningar
8 460
Senast: norrsol
·
Kropp & Själ Känner att jag behöver få skriva av mig. Har lidit av akne sen tonåren och är nu 36 och aknen är kvar.... Känner mig just nu bara så... 2
Svar
38
· Visningar
4 866
Senast: EmmaBovary
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns... 2
Svar
24
· Visningar
3 589
Senast: Cilva
·
Fritid Jag vill ha Internet för att kunna se Netflix och Viaplay på Tv:n har inget telejack eller ngt i lägenheten så att man kan ha fast...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Buck
·
Relationer För två år sedan flyttade vi till ett radhusområde där det bor rätt många äldre par. Däribland en tant som nog förmodligen inte har det... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 277
Senast: Beppo
·
Svar
2 012
· Visningar
52 049
Senast: dobbis
·
Fritid Jag har en gammal ärvd tesamovar (i silver?) som jag skulle vilja vet någonting om. Har googlat lite men det jag hittar avseende...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: tanten
·
Äldre Såg en efterlysning nyss på Facebook där en tjej efterlyste sin känguru som hade rymt. Den brukade i vanliga fall bo hos henne och "sova...
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ En fråga till er som har eller haft ett självskadebeteende, finns det något sätt att bli av med det när det så att säga följt med in i...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag känner mig riktigt nedstämd. Jag fyller snart jämnt, så hade tänkt bjuda hit hela släkten. Jag var hemma hos mamma och glatt... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 234
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Alltså själva betalat för en hälsokontroll? Hur gick det till? Vad testades? Vad kostade det? Något man ska tänka på?
Svar
3
· Visningar
1 223
Senast: As_Vegas
·
Hemmet Nån som testat tapeter från rusta? Funderar på att köpa, men tänker om dom är urkassa med tanke på priset :D
Svar
18
· Visningar
4 388
Senast: dobbis
·
Äldre Jag kan inte mycket om bostadsmarknaden alls, mer än att förfasas över priserna. Jag kikar på hus och varit lite intresserad av en del... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 923
Senast: Zoya
·
Kropp & Själ Jag har de senaste dagarna fått tre mejl om att jag har vunnit pengar! Av en prins Al-Waleed! En hyvens karl som ska ge mig 1,6... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 560
Skola & Jobb Jag har sökt ca 5 - 6 tjänster i en kommun under en period på 5 år. Blivit erbjuden tjänst någon gång, men tackat nej. Har återtagit... 2 3
Svar
54
· Visningar
3 744
Fritid Någon som kan tala om för mig var (i vilken typ av affär) man får tag i såna här pappremsor att knyta fast i björkriset istället för...
Svar
7
· Visningar
1 472
Fritid Jag är i ihopsättningsfasen av denna ballong och vill att den ska behålla formen som ihålig, (tror vadd kommer göra den för tung?) på...
Svar
7
· Visningar
1 925
Senast: Smulu
·
IT & mobiler Är det verkligen jag som skriver den här tråden? :cautious: Jag behöver en handdammsugare. En bra. Inte en sån där fånig med långt...
Svar
9
· Visningar
795
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna