Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Hur går man tillväga om man vill söka jobb på en tidigare arbetsplats? Skickar man in en ansökan som om man sökte ett jobb där man inte...
Svar
10
· Visningar
1 310
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi De flesta olycksfallsförsäkringar verkar numera inte ha ersättning för sveda och värk när jag lusläst villkoren på en del av dem. Är det...
Svar
10
· Visningar
946
Skola & Jobb Har sökt ett antal jobb på sista tiden och har några gånger fått ett mail som ungefär låter såhär: vi har gått vidare med en annan...
Svar
6
· Visningar
1 262
Senast: starcraft
·
IT & mobiler Det senaste året har det ramlat in ideliga, märkliga vänförfrågningar till mitt fb-konto. Förutom de uppenbara, med bild av snygg...
Svar
7
· Visningar
1 678
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb men vad tusan skriver jag i min signatur på min nuvarande arbetsplats? Det står helt still... Något i still med...
Svar
5
· Visningar
868
Skola & Jobb ...som känner att ni har ett jobb ni trivs med så himla mycket att ni kan tänka er att stanna kvar där tills pension? Eller ni som...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 893
Senast: Ms_Antrop
·
Kläder & Bli fin Jag har för dagen kort hår, men har inte klippt mig på 2 snart 3 månader, vilket är otroligt länge för att vara jag och jag inser att...
Svar
13
· Visningar
4 836
Senast: Ms_Antrop
·
Relationer Idag fick jag agera tröst mot en person jag känner. Hen bröt ihop totalt. Hen har det extremt jobbigt hemma, en mamma som kallar hen...
Svar
11
· Visningar
2 186
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ I början av augusti trampade jag in en grov, rostig spik 3-4 cm i främre delen av hälen. Fick en jourtid samma kväll, stelkramp och...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: honung
·
Relationer Jag och min sambo har helt delad ekonomi, det enda vi delar på boende relaterade kostnader. Vi har ungefär samma månadslön, sambon får...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 205
Senast: anna_panna
·
Samhälle Om man har negativ ränta borde man få betalt för att låna och man borde betala för att jobba. Jag börjar gilla idén med negativ ränta...
Svar
4
· Visningar
1 123
Samhälle Min man skickade en länk till ett av de förenklade IQ-test som finns på nätet, med kommentaren att "du brukar alltid klå mig". Jag...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 157
Senast: MiniLi
·
Mat Jag beställer en matkasse som kommer varannan vecka till mig. Den här gången är det matlagningsvin i ett av recepten. Procenten är 2,2 i...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 138
Senast: FrDrake
·
Kläder & Bli fin Ja, kan man göra det? Klippte mig i veckan, har gått hos samma frisör i över tre år och alltid varit nöjd, aldrig klagat. Nu senast...
Svar
16
· Visningar
3 616
Senast: Niyama
·
Relationer Lång historia. Hoppas någon orkar hjälpa mig att få fason på mina tankar... I somras var jag på en stor födelsedagsfest för min kompis...
Svar
8
· Visningar
1 681
Mat Min receptsamling har sakta men säkert växt under de senaste åren. Det finns flera smarriga saker men jag har insett att min...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 441
Senast: Exile
·
Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 348
Senast: Petrow90
·
Skola & Jobb Jag har fått ett nytt jobb (fick veta idag) som jag sökte lite spontant trots att jag aldrig trodde att jag skulle få det. Men det fick...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 440
Samhälle I en lokal Facebook-grupp, lades idag in en film på (vad jag förstår, vågar inte se den) en man som sparkar sin hund ordentligt...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 466
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Vi ska till Grövelsjön i jul och jag funderar lite på utflyktsspåren. Vilka slags skidor lämpar sig bäst? Är det vanliga längdskidor...
Svar
2
· Visningar
408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp