Ekonomi sambos

Jag är universitets utbildad med ett 7-16 måndag till fredag jobb. Medelinkomsttagare.

Poängen är att det ofta går att förändra sin situation så en orkar både jobba heltid och ha ett liv på fritiden. Beroende på vilka förutsättningar en har. Ibland blir en bara lite väl fast i sin vardag att en lätt tror att det en jobbar med är det enda en kan göra...

jag och min man har både delad och gemensam ekonomi
då vi äger ett hus och är gifta så går alla huskostnader på ett servicekonto dit vi sätter samma summa pengar varje månad
däremot har vi egna lönekonton och sparande, även gemensamt sparande finns
just nu har vi inga lika inkomster då jag är arbetslös och mannen jobbar så han betalar mat och äger bilarna men jag betalar driften på den bilen jag kör plus att han betalar om vi går ut och äter osv
När vi köpte huset kunde jag lägga en del pengar kontant så att vi slapp så mycket lån så i slutet går det nog på ett ut
Däremot har vi, framförallt jag spritt ut oss på flera banker
Så fort jag får jobb kommer vi att byta bank men just nu känner jag mig inte riktigt kreditvärdig

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 168
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 234
Senast: lizzie
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 057
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka