Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Behöver lite råd och hjälp, vår toastol här hemma gick sönder nyligen. Är själva vattentanken (cistern?) som en bit porslin lossat från...
Svar
9
· Visningar
3 459
Senast: Gnist
·
Hemmet Vi har i badrummet en mycket opraktiskt bänk i sten som har blivit så ful av tvålen. Badrummet renoverade -16 av förra ägarna så jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 751
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har tagit upp simningen igen. Har haft kortare hår, till och med riktigt kort hår ("Marie Fredrikssonfrisyr) men har låtit det växa...
2
Svar
24
· Visningar
4 296
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Jag har noterat att gymmet jag har för avsikt att börja träna på har ett förmånligt pris på FAR. Och det har fått mig att börja fundera...
Svar
6
· Visningar
773
Senast: Witcher
·
Kropp & Själ Jag funderar på att köpa en adventskalender inom skönhet till mig själv. Jag har kollat på body shops stora kalender. Kostar en hel del...
27 28 29
Svar
565
· Visningar
44 861
Senast: Sonic76
·
Samhälle Jag och sambon var iväg över jul. När vi kom hem blev det problem med bagaget. Vi stod i 40 min på en liiiiten flygplats och väntade...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 311
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Jag pillar av alla naglar, så tyvärr hjälper inte stopp och väx-medel. Jag skulle gärna vilja ha "vanliga fina naglar", jag jobbar i...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Ramona
·
Relationer Morsning korsning Jag har träffat en helt underbar tjej. Vi har samma intressen, pluggar ungefär samma sak, hon är snäll, söt, smart o...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 649
Senast: Ramona
·
Samhälle Vad jobbar ni med som börjar före kl: 08:00? Och när börjar ni arbetet? Nu tänker jag framförallt på er som är anställda och inte ni som...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 395
Senast: hoppsann
·
Fritid För ca 15 år sen fanns det nattclub i Lund med salsa/latin musik (på bl.a. Mejeriet). Det var jätteroligt! Är det nån som vet om det...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: Eloise
·
Kropp & Själ En närstående till mig har detta problem. H*n har hostat sen i början av december, först mycket, sen mindre och nu mycket igen. Feber...
2
Svar
24
· Visningar
2 272
Senast: et_flickan
·
Kultur Jag vill lära mig hur man tar skarpa bilder på djur i rörelse. Till mitt förfogande har jag en nikon d5100 med medföljande standard...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: warg
·
IT & mobiler Har en Samsing Galxy S9 där jag ikväll gjorde misstaget att logga ut därifrån. Nu när jag ska logga in igen så går det inte. Hur gör jag...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag går sen en dryg månad tillbaka 10000 steg om dagen. Och har nu levlat upp till 10000 hälsosamma (aningens högre tempo, men ingen...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 803
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Jag fick hem min nya telefon idag, en iPhone XS som tar över stafettpinnen från min iPhone 6s. Överföringen av data från den gamla...
Svar
4
· Visningar
653
Senast: Iamia
·
Skola & Jobb Hjälp med minsta gemensamma nämnare på följande: 6/8 / 1/4 6/2*2*2 / 1/2*2 Första tanken var att lägga till faktorn 2 i både täljare...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: kökshäxan
·
Skola & Jobb Spin-off på tråden ”Avdrag på arbetstid”. TS är ibland på fritiden i butiken denne arbetar i och hjälper då kunder. Jag har funderat på...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 791
Skola & Jobb Jag har hittat ett jobb som skulle passa mig utmärkt i kombination med studierna men jag är lite fundersam på delen med personligt brev...
Svar
6
· Visningar
909
Senast: Snurrfian
·
Kultur Snubblade precis över programmet Arvinge Okänd på SVT play, men efter att ha sett ett avsnitt så undrar jag lite. Premissen, för er som...
2
Svar
33
· Visningar
3 348
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Vi har ofta situationer där kollegor gör fel/inte tänker till och det drabbar ofta oss andra och även resenärer. Lappar sitter uppe, men...
2
Svar
28
· Visningar
2 981
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp