Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

IT & mobiler Jag själv är inbiten iPhone-användare, men försöker hjälpa min mamma att få ut bilder ur hennes S8. Jag gick bet över telefon, men när...
Svar
10
· Visningar
704
Senast: lizzie
·
IT & mobiler Helt plötsligt har min dators ljud börjat spraka som om både högtalare och hörlurar är paj. Det är lika illa om det är...
Svar
13
· Visningar
2 454
Senast: tuaphua
·
Mat Som rubriken säger, vad blir det för mat på nyårsafton? Själv har vi inte kommit fram till så mycket mer än att jag har lust på salt...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 985
Senast: Chili
·
Kultur Jag har tidigare (typ hela livet) varit totalt insnöad på böcker som typ Morden i Sandhamn, böckerna om Jana Berzelius, medlflera. En av...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: Jejjessica
·
Juridik & Ekonomi Spinoff till tråden om att se över elpriset - jag funderar på min bilförsäkring. Vad har du för (typ av) bilförsäkring idag -...
2
Svar
23
· Visningar
1 170
Senast: Happimess
·
Hemmet Vi har bara en såndär halv liten frys med tre lådor, och har länge pratat om att vi måste komplettera med en större frys. Men vi kan...
Svar
18
· Visningar
1 691
Senast: Human
·
Tjatter Sådärja! Nu har vi en tråd att surra och pladdra och hänga i! Allt från ensamhetsångest, stressade djur, bränd oxfilé och magsjuka...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
17 864
Senast: Sel
·
Hemmet Jag har en bokhylla som nu börjar ge upp efter många år och flera flyttlass så nu är jag på jakt efter en ny. Dock hittar jag ingen som...
Svar
14
· Visningar
1 769
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 038
Senast: _Taggis_
·
Juridik & Ekonomi Jag sliter snart mitt hår. Jag trodde på riktigt att jag var en relativt smart person, men det får jag ju backa på nu inser jag. Nyår...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 201
Senast: skerper
·
Kropp & Själ Är det någon här som har fryst ner sina ägg och vill dela med sig av sina erfarenheter? Jag visste inte att det var en grejj här i...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Okeydokey
·
Kropp & Själ Det ska göras en frozen cheesecake, receptet säger kesella - jag köpte av någon konstig anledning mager kvarg. I kylskåpet finns en burk...
Svar
7
· Visningar
3 073
Senast: tott
·
Skola & Jobb Jag behöver fråga någon som vet hur det ligger till med semesterdagar, -lön och -tillägg när man jobbar på visstid och ska avsluta...
Svar
9
· Visningar
695
Senast: Clabbe
·
  • Låst
Tjatter Det här är mysko. Han inleder konversationen med "Vad bra". Jag har alltså inte skrivit något till honom innan. Men okej. Sen får han...
42 43 44
Svar
862
· Visningar
83 399
Senast: Zinfernia
·
Kropp & Själ Jag har en närstående som funnits i mitt liv sen jag föddes. Personen har alltid varit så galet intelligent och aldrig glömt eller...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 478
Kropp & Själ Jag har friskvårdsbidrag kvar och funderar om det finns något viktminskningsprogram där man kan betala flera månader på en gång. VV och...
Svar
6
· Visningar
483
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Jag inser redan innan jag skrivit klart att det förmodligen kommer saknas info/ vara struligt, men ha lite överseende? Så här är det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 923
Senast: Hiddeous
·
Kläder & Bli fin Tvättade håret imorse men när jag masserat in schampot och skulle skölja ur så kom inget vatten ur kranen. Visade sig vara grannen som...
Svar
8
· Visningar
1 443
Senast: Farfalla
·
Fritid Fann ingen redan startad tråd. Tyckte 2018 tråden var rolig att följa och skriva i så tänkte att jag startar en för nästa år nu när vi...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
24 605
Kropp & Själ Jag har blivit så himla torr i munnen, näsan och läpparna. Det är väldigt jobbigt.. Jag dricker mycket vatten på jobbet. Nu provar jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 271
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp