Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy sådär illa var det första året jag hade uteboxar 10/11. Sen dess har det lugnat sig rejält och tack och lov även i år. Alliaria gick bara ett varv i år, Aconitum rörde till bädden men inget farligare. Bägge kändes kontaktbara hela tiden.Detta filmat 00:00 till 00:01. Ha ljudet avstängt om ni har rädda djur.
Dom där riktigt höga smällarna var borta i år iallafall. Finns dom som tävlar om vem som har värst fyrverkerier.Fy sådär illa var det första året jag hade uteboxar 10/11. Sen dess har det lugnat sig rejält och tack och lov även i år. Alliaria gick bara ett varv i år, Aconitum rörde till bädden men inget farligare. Bägge kändes kontaktbara hela tiden.
Jag tror inte att det är förbud mot pinnraketer som slår igenom här utan att folket i närområdet av stallet fått lite vett i kroppen. Det är många som har djur så jag gissar att grannsämjan kan bli rejält lidande om de envisas med att fortsätta skjuta trots att alla vet om problemen så väl numera.
Jag gissar dock att det small rejält inne i samhället för det var en 'fin' bakgrundsmatta av bomber
Ja vissa är bara idioter. Inser att en sak har försvunnit i år som var en pläga här hemma. De där raketerna som tjöt och sedan small verkar vara borta helt. Var det pinnraketer troDom där riktigt höga smällarna var borta i år iallafall. Finns dom som tävlar om vem som har värst fyrverkerier.
Var pinne, var den enda sorten som fick min gamla att reagera.Ja vissa är bara idioter. Inser att en sak har försvunnit i år som var en pläga här hemma. De där raketerna som tjöt och sedan small verkar vara borta helt. Var det pinnraketer tro
Häromdagen så såg jag någon skylt i ett köpcentrum där de skrev på ett sätt att jag tolkade det först som att de skulle ha ett (19)20-tals tema på nyårsafton eller något, fattade en stund senare att de menade att de skulle klä upp en inför (20)20-taletNu är hästarna ute i hagen igen, allt är lugnt. Så lättad över att vi överlevt ännu en nyårsafton. Blev väldigt stressad häst precis vid tolvslaget, men hon lugnade sig ok inom en halvtimme.
Skålade med henne och kompis, nu räknas hon som tonåring. Lilla ponnyn blir fyra år, fattar inte hur det gått till, hon var ju föl nyss?
Gott Nytt 2020 på er alla. Klackarna i taket, nu börjar det glada 20-talet (igen...).
Om alla kunde hålla sig till endast de där typ 15 minuterna så skulle jag inte ta illa upp av fyrverkerier alls. De minuterna kan jag undvara.