Stenvård ?

Jag tror en del tvålar kan ha ganska lågt pH. Man ser samma typ av skador på fönsterbänkar från blomkrukor där fatet varit poröst men blomvattnet kan nog bli ganska surt misstänker jag. Sen ger salt också skador på kalksten.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
OT.
Vi har betongskivor i köket som fått en del fläckar, funkar stenolja även till det?
Ja men betongen mörknar.
Jag har använt stensåpa som även har en tvättade egenskap till det, för jag ville behålla den ljusare. Använder alltid den och det har blivit en tåligare och tåligare yta. Den sitter dock i ett badrum.
Betong är galet fint men känsligt.
Ska ge mig i kast med ett större golv snart, men där blir det Betong tvätt & skydd från Nitor.
 
Ja men betongen mörknar.
Jag har använt stensåpa som även har en tvättade egenskap till det, för jag ville behålla den ljusare. Använder alltid den och det har blivit en tåligare och tåligare yta. Den sitter dock i ett badrum.
Betong är galet fint men känsligt.
Ska ge mig i kast med ett större golv snart, men där blir det Betong tvätt & skydd från Nitor.

Tack för svar! Får undersöka detta.

Misstänker att det är nått surt som stänkt på (fläckarna är ljusa) men skulle vilja göra de mindre framträdande.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
718
Senast: Svartkatt
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
Övr. Djur Hittade precis en skittorr groda eller padda i en kruka men vid en närmare titt så lever den, om än knappt. Vad fan gör jag?! Har lagt...
2
Svar
22
· Visningar
3 015
Senast: Sel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp