Börjat simma mer regelbundet och kör badmössa på torrt (otvättat) hår. Måste väl vara ok så länge jag behåller badmössan på hela tiden i bassängen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Konstigt. De måste ha stora problem med bakterier eller smuts? Annars skulle man inte behöva säga till om sånt.
Mitt badhus är ganska nytt. Drygt tio år gammalt. Deras vattenrening är effektiv och modern, och personalen väl utbildad. Folk verkar dessutom sköta sig vad gäller duschandet. Vattnet håller bra kvalitet säger de (jag får ju rapporter eftersom jag sitter i den nämnden)
Det badhusen generellt däremot verkar ha haft problem med är att killar har sina kalsonger kvar innanför badbyxorna. Gärna med linningen synlig om de har märkeskalsonger.![]()
Börjat simma mer regelbundet och kör badmössa på torrt (otvättat) hår. Måste väl vara ok så länge jag behåller badmössan på hela tiden i bassängen?
Båda de badhus jag brukar vara i har stora anslag om att man ska schampoonera håret och tvätta kroppen med tvål innan bad. De brukar också ha "kampanj" vissa veckor om året då de verkligen går in extra för att informera om detta, instruktörerna på vattengympa-passen och simskolorna säger till om det innan varje pass och alla som jobbar har t-shirts med tryck om "Schampoo för bad" och "Tvål före bad".
[/QUOTE
Så är det på badhuset i en grannkommun som jag besöker då och då också.
De har informationsskärmar där det rullar filmer med figurer som visar hur en ska tvätta sig före bad, otäcka, tecknade bakterieroch informationstext på många olika språk.
Även där har de haft problem med att främst män har kalsongerna under badbyxorna.
På badhuset och träningsanläggningen i hemkommunen finns endast anslag om att en ska duscha före bassängbad.