Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Lite inspirerat av nutida diskurs där folk (IMO) ibland/ofta talar med stor säkerhet utan att tänka igenom vad de säger så fick jag idén...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 110
Senast: Interim
·
IT & mobiler Är det någon som har testat bank-appen Lunar och vill dela med sig av sina erfarenheter? Kanske använder någon annan bank- eller...
Svar
4
· Visningar
827
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Ursäkta dålig rubrik, men kom inte på något bättre. Som jag förstått så finns det väl en del appar, tänkta för bl.a. ryttare, eller folk...
Svar
8
· Visningar
609
Senast: Grazing
·
Trädgård & Växter Har en doftranka som blivit jättedeppad av solbristen och tappat blad efter blad som först gulnat. Så idag var jag och köpte en...
Svar
3
· Visningar
534
Hemmet Min pojkväns föräldrar önskar sig i julklapp doftljus. Dofter som fresh linen, vanilj och hav. Frågan är helt enkelt vilka doftljus som...
Svar
10
· Visningar
764
Senast: EmmaN
·
Skola & Jobb Får verkligen en arbetsgivare registrera känsliga uppgifter på sina anställda, så som diagnos och provsvar? Vad jag kan läsa mig till...
2
Svar
25
· Visningar
2 432
Senast: Vassi
·
Kropp & Själ I flödet på sociala medier florerar inlägg med en fråga som ska besvaras med ja eller nej om man tänker vaccinera sig mot Covid19. Min...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Masse
·
Skola & Jobb Jag har sett en hel del olika sätt som man kan använda, men förstår inte alltid hur. Som !, när använder man det? Jag tror att jag...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: doppler
·
Samhälle Hur fel har politiken gått om Storbritannien får hjälp av UNICEF för att barn inte har en säker mattillgång. Läs deras länk här...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: Tranan
·
Kropp & Själ För snart 1 vecka sen opererade jag mitt öra. Allt gick bra osv. Men, jag har haft ont i ena vaden :confused: sen dess. Det känns lite...
Svar
12
· Visningar
1 478
Senast: Leoni
·
Mat Önskar tips om fint, trevligt ställe att umgås ute, både vuxna och barn (5-6-årsåldern) nånstans mellan Nyköping och Katrineholm...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: movi
·
Tjatter Jag var nog vuxen när jag fattade att skillnaden på smör och margarin var något annat än smör = det man har på smörgåsen och margarin =...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
13 352
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Skulle vilja ha lite råd och erfarenheter från er som kanske själva haft en psykos eller en nära anhörig som har det eller kanske jobbar...
2
Svar
20
· Visningar
3 380
Senast: Monimaker
·
Hemmet Någon som har en eldkorg? Jag tycker de verkar mysiga att ha hemma när man inte har tillgång till annan eldplats. Och tänker typ nu om...
2
Svar
20
· Visningar
2 481
Senast: Nahar
·
Skola & Jobb Hej! Jag skulle behöva lite hjälp gällandes hur man ska tänka nu efter gymnasiet. Som person har jag länge varit väldigt studieinriktad...
Svar
10
· Visningar
1 518
Hemmet Hade kräftor i utekylen i somras, innan jag hann slänga dem blev jag rejält sjuk (så kan ni kan tänka er lukten när jag väl var bra nog...
Svar
7
· Visningar
707
Senast: Pilot
·
Samhälle Jag hänger på ett forum som är ca 99% (möjligtvis mer) manligt och har haft många diskussioner. Mitt kön har aldrig kommit upp men av...
2
Svar
39
· Visningar
3 284
Senast: McFlurry
·
Mat Får man, om inte eldningsförbud råder vid stunden, ställa upp en grill och grilla på allmän sandstrand?
Svar
8
· Visningar
1 185
Senast: Voeux
·
IT & mobiler Jag vet att det skrivits en del om Dyson på forumet och jag har läst inläggen. Jag känner mig dock fortfarande lite skeptisk. Hatar...
2
Svar
20
· Visningar
2 246
Senast: Mineur
·
Samhälle Såg denna dokumentär skapad av några svenska killar idag efter att Porrfri Barndom länkade den. Skulle jättegärna höra era tankar om det...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
11 885
Senast: Interim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp