Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter Kan man återanvända orkidébark när man planterar om en orkidé, eller behöver man ha ny?
Svar
1
· Visningar
392
Senast: Tuvstarr
·
Samhälle En grej jag funderat lite på. Dessa hudfärger på emojisar borde inte de betyda den hudfärgen man själv har? Varför jag undrar är för...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: villhöver
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att fingrar och tår liksom låser sig i konstiga lägen och jag får tvinga tillbaka dem i rätt läge. Lite...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: sthu
·
Kläder & Bli fin Jag har märkt att jag sover enormt mkt bättre med ögonmask. Jag har grava sömnbesvär och detta hjälper. Så jag vill inte sluta. Men...
2
Svar
22
· Visningar
2 728
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Nån som fått det? Jag har använt den i någon månad nu och har fått klåda. Ibland mycket, oftast inte alls eller bara lite. Läste på...
Svar
4
· Visningar
589
Hemmet Hjälp! Hur får man bort lukten av urin från en madrass? Ättika (12%)+vatten sprayat och sen på med bikarbonat provat, efter att ha läst...
Svar
9
· Visningar
5 436
Senast: domesticus
·
IT & mobiler Jag har i dryga året haft en Fitbit Inspire HR och varit rätt nöjd men känner nu att jag vill uppgradera. Hade egentligen velat...
2
Svar
20
· Visningar
1 518
Senast: Amha
·
Samhälle Någon som vet om man får ha en medföljande vid besök på UAS? Jag vill gärna att ytterligare ett par öron får ta del av den...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: movi
·
Kropp & Själ Bussen är en metarfor för ens liv, där man själv sitter i förarsätet och kan styra bussen dit man vill. Men i bussen finns också en...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Scandi
·
Fritid Denna regniga söndagsförmiddag drömmer vi oss bort till Costa Rica, som är det tilltänkta målet för vår bröllopsresa. Vi gifter oss i...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: Ava22
·
IT & mobiler Köpte en ny androidtelefon för ett tag sen. Appar där jag betalar med swish upptäcker inte swish på enheten. Får bara meddelande om att...
Svar
3
· Visningar
548
Hemmet NU är äntligen julen utstädad från vardagsrummet 🙌 och det börjar bli hög tid att ta tag i inredningen av detta rum. När vi gjorde om...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 843
Kultur Jag söker ett poddavsnitt, troligtvis någon SR dokumentär. I avsnittet berättas om 2-3 unga tjejer som flyr från ett stall och jagas av...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: gul_zebra
·
Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 191
Senast: Lingon
·
Relationer Jag har funderat på en sak väldigt länge och jobbat aktivt med på ast-teamet är att säga nej, sätta gränser och stå på sig. Jag har små...
2
Svar
31
· Visningar
3 525
Senast: Ramona
·
Tjatter ... och inte "förstå mig rätt"? Hur missförstår man rätt? Tror frågan diskuterats tidigare men jag minns inte vilken tråd det var.
Svar
16
· Visningar
8 083
Senast: hastflicka
·
Relationer Någon som har varit på märkliga dejter? Första killen jag dejta på tinder (Första killen jag dejtat överhuvudtaget på 15 år) bjöd hem...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 154
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Bor i hyresrätt med gammal spis/ugn som är äldre än 12 år (flyttade hit 2010 och den var gammal och skruttig redan då). Har såklart...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag har med åren blivit mer och mer känslig för vädret. Skulle aldrig få för mig att gå långpromenad med hunden om det regnar tex. Eller...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 312
Senast: åke
·
Tjatter Kärt barn har många namn brukar det heta. Vad har ni för smeknamn på era djur? Min hund hette Tira, men med tiden fick hon fler namn...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 582
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp