Jag förstår att föreslå det till chefen kan ge "Karen" tendenser, men om man är obekväm med att ta upp det med personalen ifråga så är det bättre det kommer fram.Jag tänker såhär. Stackars instruktör, om man skall kontakta chefen. Hon sa något som inte passade ts och det var dumt men att gå till chefen? Nä, där går min gräns. Jag avskyr verkligen skvallertendenserna som är idag. Det känns så himla amerikanskt att prata med chefen.
Jag har arbetat med "reklamationer" och eftermarknad i många år och jag förstår inte varför människor skall hålla på med att kontakta chefen för än det ena eller det andra. Bättre att prata med den personen som är har gjort fel och ge sin feedback till denne.
Instruktören hade säkert inte dåliga eller grymma avsikter, kanske bara lite disträ för tillfället, kanske lite speedad.
Allra bäst hanteras reklamationer och problem om de två parter som har ett ”case” pratar med varandra. Då löses ofta situationer till det bästa för båda parter. Båda växer genom samtalet. Att ha samtal mellan kund och chef, sedan mellan chef och anställd är som gjort för att missuppfattningar, misstolkningar etc.
Man kan göra fel, man kan säga fel. Det händer alla. Jag är säker på att instruktören är tillmötesgående för ett samtal om det inträffade.
Sedan är det upp till chefen att ta det med personen ifråga på ett bra sätt.
Det kan ju vara så att lyfts det med instruktören ifråga pudlar hon och inser att det var ett otroligt korkat att uttala sig så.
Men med risk att hon inte gör det är det inte säkert att man klarar av att ta den konflikten, särskilt inte när det är en sådan otroligt känslig punkt som i TS fall.