@Lillefrun Jag har varit förskonad från sådana kommentarer på gym etc. Men jag tycker det är jättebra att du hör av dig och berättar om din upplevelse. För precis som du själv nämner kan det ju vara så att andra drabbas.
Jag ångrar själv att jag inte sa ifrån när en kvinna under samtal om träning framför en massa unga tjejer sa att jag "hade så hög fettprocent och kunde tappa en del" etc.
Jag jobbade som ryttare/tränare och tränade utöver det mycket för att vara stark och uthållig nog för mitt jobb. Jag var då faktiskt i för låg fettprocent, oavsiktligt, och mina hormoner fungerade inte riktigt som de skulle.
Jag hade noll problem med hur jag såg ut och kommentaren rann av mig. Men jag fick senare veta att 2 av tjejerna hade ätstörningar. En av dem hade tom legat inne för tvångsvård något år innan. De ska inte behöva lyssna på sån triggande skit! Och inte tro att man måste vara så smal att ens hormoner ballar ur. Man ska ju träna för att må bra, i både knopp och kropp.
Det ångrar jag att jag bara nonchalerade. Jag borde tänkt "större" än bara mig själv.
Så heja dig om du hör av dig!