Jag är en av de där konstiga människorna som minns väldigt mycket, både från barndomen och från alla andra perioder i livet. Jag minns människor, platser, sammanhang, tidslinjer... Det är till och med på en nivå att jag döljer det litegrann och inte låtsas om att jag minns i detalj vad en person sa för tio år sedan - folk kan tycka att man är lite creepy om man minns "för mycket" har jag märkt.... Jag har bra minne även vad gäller rena kunskaper, hade lätt för mig i skolan och minns faktakunskaper bra och länge. Kan dock precis som de flesta andra vara disträ och springa runt o leta efter nycklar och telefon hemma när jag ska iväg!
Vad gäller tidiga minnen så har jag mycket klara minnen från 4-5-årsåldern men också minnesglimtar från tidigare, till exempel från när vårt hus byggdes när jag var 2-3 år (vi flyttade in strax innan jag fyllde 3). De minnena är oftast i form av bilder - jag minns hur det såg ut där jag var - och av personer - jag minns känslan av vilka som var närvarande och det jag minns "av mig själv" har jag svårt att placera tidsmässigt om