Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kläder & Bli fin Ska på alla bröllop i sommar som skjutits upp på grund av pandemin. Jag vill inte ha 'vanlig' kostym på mig, det är bara så tröttsamt...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 847
Senast: Tranan
·
Mat Nu mognar tomaterna för fullt, och är såklart jättegoda, färska, i sallader av olika slag och som rostade i ugnen eller grillade. Det är...
2
Svar
26
· Visningar
2 068
Senast: Piglet
·
Kropp & Själ Vaknade upp och mitt öga såg ut såhär i morse.. det gör inte ont eller är irriterat. Är det ett blodkärl som brustit? Är det farligt?
Svar
11
· Visningar
1 161
Senast: pepp
·
Hemmet Jag funderar på att börja hyra ut ett rum i min lägenhet genom Airbnb för att få extra inkomster om något år när mina bolån löper ut och...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 089
Senast: Eurydome
·
Kropp & Själ Jag har en del eksem i händerna - i handflatorna, fingertopparna och mellan fingrarna. Det är besvärligt i sig, men nu har jag hackat...
Svar
16
· Visningar
3 508
Senast: _Taggis_
·
IT & mobiler Jag fick en Kindle för inte så länge sedan, men blir inte riktigt klok på hur den fungerar. Jag vet att jag kan köpa böcker via Amazon...
Svar
7
· Visningar
763
Senast: marytwice
·
Skola & Jobb Med något passé idéer. Och som kläcker ur sig så dumma kommentarer så det blir tröttsamt. Grejen är att han är duktig på det han gör...
Svar
9
· Visningar
863
  • Låst
Samhälle 2018 var där 53 084 blanka ej giltiga röster. Av dessa var det 3 342 som var ogiltiga. (detta enligt Wikipedia) Det var 49 742 som...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 047
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag har blivit erbjuden en suppleantposition inom en förening som är knuten till mitt jobb och där jag också är medlem genom jobbet. Jag...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Lyckades dra på mig två fästingar i måndags och den ena fick jag inte bort helt utan det är fortfarande en liten svart prick kvar...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: Huggorm
·
Juridik & Ekonomi (Bortsett från senaste tidens prishöjningar). Att det är bättre/billigare att handla mer och sällan fick jag höra när jag flyttade...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 237
Juridik & Ekonomi Ni som har bolån/lånelöfte, frågade ni hos flera långivare och hur stor skillnad var det i så fall mellan de olika? Om fler, hur många...
Svar
10
· Visningar
1 092
Senast: SaraXX
·
Mat Jag har köpt en burk jackfruit av ren nyfikenhet men vet inte riktigt vad jag ska göra med den. :confused: Ni som testat, vad gillar ni...
Svar
11
· Visningar
977
Senast: Angel
·
Samhälle Vem läckte den? Det är inte fake news, men varför frågar sig ingen vem som läckte den och varför och varför just nu? Har Ryssland...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 831
Senast: Asko
·
Samhälle Ska för första gången plocka upp någon på Bromma flygplats i morgon bitti. Planet landar 8.00. 1. Var parkerar man? Är det nära själva...
Svar
12
· Visningar
1 025
Senast: Cattis_E
·
Mat Kommande termin (och troligtvis längre) kommer vi vara på ridskolan hela fredagarna. A rider lektion 16.45-17.30 och kommer sen börja...
2
Svar
34
· Visningar
2 877
Tjatter Kickar i gång tråden med Darudes Sandstorm i symphoni orkester utförande :)
2
Svar
35
· Visningar
1 775
Senast: Jeffery
·
Hemmet Jag vill måla om i mitt kök där det sitter en gräsligt ful tapet, kräks lite i min mun varje gång jag ser den. Tyvärr har tapeten...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 303
Senast: Stereo
·
Hemmet Min vana trogen så har jag följt en impuls och bestämt mig för att bygga en dagbädd till min balkong i höst. Då mina meriter i slöjd...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Ni som vet, kan man söka hudläkare direkt eller måste man gå via VC? Jag har i omgångar mycket utslag som kliar så mycket att det börjar...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka