Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Tjatter Vart bort ni när ni behöver boende 1 natt på Arlanda? Eller precis i närheten typ max ett par km ifrån Arlanda? Så billigt som möjligt...
Svar
5
· Visningar
549
Senast: dobbis
·
Relationer Jag bor med familj man och två barn i skolpliktsålder i Göteborg, träffen är i Dalarna en lördag i september. Med kalas så lär bli sent... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 792
Senast: lil-sis
·
Hemmet Jag hörde nyligen om en person som använde Vanish som tvättmedel och blev lite förvånad. Jag förställer mig att det inte gör renare...
Svar
15
· Visningar
2 191
Senast: tanten
·
Mat Ni som tränar hårt vad äter ni efter ett pass. Jag kör två dagar per vecka ett ganska tufft pass där jag räknat ut att jag gör av med... 2
Svar
29
· Visningar
1 873
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Använder ni sängöverkast? Jag gör det inte mest pga lathet. Gästsängarna har däremot överkast. Sådana jag har fått. Funderar om jag... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 476
Senast: Bison
·
Hemmet Jag är orutinerad husägare då min man hade hand om huset. Förra vintern var det inget problem men vintern som var, blev det... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 560
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag har alltid köpt regnjackor billigt och utöver det ärvt ett antal. Har aldrig haft en regnjacka som faktiskt håller för ett längre...
Svar
19
· Visningar
812
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag läser om Blocketpaket med köpskydd och det känns ju tryggt, men är det det? Finns det nått kryphål som sätter mig som köpare på...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: MissFideli
·
Hemmet Ja vad är en sommarstuga/fritidshus/semesterboende/valfritt namn för dig? För mig är det ett mindre hus. Med sommarvatten och inte så...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: Breaktown
·
Tjatter Nu närmar sig semestern. Ekonomin är kanske inte på topp. Har ni några tips om utflykter osv man kan hitta på i Stockholm och kanske ett... 2
Svar
23
· Visningar
1 699
Senast: Emomeloleie
·
Kultur Jag var i Jämtlandsfjällen i veckan, det är inte första gången men just denna vecka skilde sig från resten på grund av mängder med ren...
Svar
18
· Visningar
1 964
Senast: Kilauea
·
Mat Jag har, i ett svagt ogonblick lovat nagra Svensk attlingar att jag ska buda dem pa ett riktigt Svenskt "Fika". Nu nar de forsiktigt... 10 11 12
Svar
234
· Visningar
12 717
Senast: hastflicka
·
Kultur Nu när Barbie är i ropet kom jag att tänka på en gammal tv-serie, 90-talet? 20? som jag tittade på som Margot Robbie var med i, trodde...
Svar
15
· Visningar
598
Senast: Badtz Maru
·
Mat Det ser som vanligt ut som jag kommer få en hel del äpplen även om de är små. Jag har sedan länge funderat på om jag skulle testa att...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Kratus
·
Samhälle Jag får hem brev minst en gång om året från den optikerkedja jag var hos sist att det är dags för synundersökning. Men det är ju lite... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 309
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda: 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
74 906
Senast: bumpo
·
Hemmet Någon här som lyckats tapetsera på tretex (de där porösa skivorna som ingen längre verkar använda och alla på moderna byggforum hatar)...
Svar
13
· Visningar
10 599
Senast: Nordthor
·
Hemmet Inser att jag inte riktigt klarar att klättra på lutande tak utan någon form av steg att stå på (fler vindskivor på gång men på annat...
Svar
2
· Visningar
461
Senast: Mia_R
·
Hemmet Nu behöver jag lite input Vi ska tapetsera om i vardagsrummet. Dilemmet är att det är en strukturtapet från 50 eller 70-talet som sitter...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Jag har blivit med Apple Watch, en 8 på 45 mm. Trivs inte riktigt med silikonarmbandet som följde med och försöker därför hitta något...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?