Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En av mina hästar som hastigt blev sjuk och behövde avlivas. En sån där hjärtehäst som jag aldrig hade kunnat göra mig av med. Varje år (trots att det nu är 13 år sen) får jag en olustig känsla den dagen utan att riktigt förstå varför tills jag kommer på det. Mitt liv hade sett helt annorlunda ut om han hade fått leva tror jag. Han hade t.o.m. fortfarande kunna ha levt och varit en vit farbror vid det här laget.Finns det någonting i ert liv som ni fortfarande saknar och sörjer över så det hugger i hjärta och själ? Något man inte kan tänka på utan att få det där sticket och måste snabbt tänka på något annat för att det inte ska göra otroligt ont? Det kan vara ett ställe, en person, en resa, ja vad som helst.
För mig är det huset jag bodde i (och livet jag levde) från jag var 13 till 16. Jag saknar det så otroligt att när jag tänker på det så kommer, om inte tårar så en stor klump i halsen. Jag kan inte ens höra namnet utan att det gör ont långt inne i mig.
Men åh, jag viste inte att hon hade gått bort!Har tagit bort två hundar och omplacerat en, det var jättejobbigt alla gånger. Men jag har kommit över den första hunden, som ändå fick ett långt liv, och omplaceringen, som fått det så himla bra i sitt hem. Dock hugger det fortfarande till när tänker på min älskade Lola som bara fick bli 2 år. Det var fruktansvärt jobbigt att behöva ta bort en hund alldeles för tidigt, det smärtar på ett annat sätt än när gamlingen fick somna in. Så orättvist att hon inte fick vara frisk och leva med oss. Jag känner mig hemsk som behövde ta beslut om att avsluta hennes liv, förlåt min älskade vän.
Jag får sålla mig till @Voeux skara och säga att jag inte har det. Såklart jag varit med om massor med död i mitt liv och andra tragedier, men någonstans minns jag det goda och sörjer eller saknar inte så det gör ont.Finns det någonting i ert liv som ni fortfarande saknar och sörjer över så det hugger i hjärta och själ?
Ja usch det var i maj i år. Hennes njurar var dåliga från start men förutom att hon kissade och drack mycket hela livet hade hon inga andra symtom. Hon fick medicin och njurfoder och värdena var stabila i 2 år, men så började de stiga i början på maj och matlusten försämrades så då var det dags. Vi hade en underbar sista dag med bad, bus med hennes favoritkampleksak och picknick. Mycket gos i soffan och tuggben och godis. Sen nästa dag fick hon somna in i mina armar i soffan hemmaMen åh, jag viste inte att hon hade gått bort!
Söta lilla Lola. Beklagar så mycket