Jag känner lust för att plocka fram min och läsa i den igen senast var i högstadiet när jag läste den första gången Men det är lite av en tung bok.Nu har jag iaf lånat den på bibblan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner lust för att plocka fram min och läsa i den igen senast var i högstadiet när jag läste den första gången Men det är lite av en tung bok.Nu har jag iaf lånat den på bibblan!
Ito har jag köpt in till skolbiblioteket efter önskemål från elever. Jag ska ge dem en chans, även om jag inte gillar skräck, för de ser rätt maffiga ut.
Just ja, Ducks: two years in the oil sands, av Kate Beaton ska jag också läsa! Den har fått mycket bra recensionerLägger till några till min att läsa lista:
Borders, av Thomas King och Natasha Donovan - Baserad på en novell som jag inte läst. Handlar om en mamma och hennes son som är påväg att hälsa på en familjemedlem och får frågan av gränsvakter om de är kanadensare eller amerikaner. "Blackfoot" svarar mamman. Ett svar som inte accepteras.
Grass, av Keum Suk Gendry-Kim - Dokumentär byggd på intervjuer med en koreansk kvinna som tvingades till sexslaveri för den japanska armén under andra världskriget. En viktig historia och ett perspektiv som allt som oftast är osynligt i just historieskrivningen när man pratar om krig.
Talk to my back, av Murasaki Yamada - klassiker först publicerad på 80-talet om livet som hemmafru.
Att låtsas är att ljuga/Pretending is lying, av Dominique Goblet - lite oklart för mig vad den handlar om faktiskt, men den ska komma på svenska i år och jag tycker stilen den är gjord i verkar vara intressant.
Bra, men något tyngre än vad jag väntade mig av någon anledning. Alltså inte bara bokstavligt för den var ganska tjock, men ännu allvarligare än jag trodde den skulle vara även om den också hade lättsamma inslag.Just ja, Ducks: two years in the oil sands, av Kate Beaton ska jag också läsa! Den har fått mycket bra recensioner