Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spionen är på balkongen och hans matte fryser lite. Han vill dock inte komma in, han tycker jag kan odla päls som normala hundar.

Dags att göra lunch faktiskt och städa lite. Har diskat en maskin disk så ska tömma den och diskat en stekpanna och torkat rent spisen. Sedan blir det prommis med spionen och dammsugning. Något sorts matlagning.

Väntar på att klockan ska bli 13.41 så jag kan ringa ena sonen och gratulera på 20 års dagen :D Svårt att hålla mig känner jag, ville ringa redan i natt och jag gissar att han förväntade sig att jag skulle göra det och undrar varför hans mamma inte har brytt sig om att han fyller år :D Det kommer, det kommer snorunge :D :D
 
Red lektion 8 imorse vilket betydde tidig cykling till stallet. Magiskt vackert :love:

IMG_6911.jpeg
 
Sambon chillar på stallets härliga uteplats medan jag gör iordning hästen som kom in nääästan svettig av värmen. Blir inget särskilt ansträngande alls idag med vagnen utan ska mest spänna för nu när vi kortat upp skaklerna osv 😊.
Vaccination av pållan väntar ju efter helgen och med tanke på den onormala värmen och nyvaccinerad häst inte får bli svettig första dagarna så lär det nog inte bli annat än vila 😆.
 
Kollar En kväll i New York på SVT. Niklas Strömstedt sjöng ”Om” på engelska. Fy vad bra det var!!
Finns säkert på svtplay om nån vill se. Är flera delar med tre svenska artister per avsnitt.
 
Har rödfärgat en vägg (får se hur länge färgen sitter denna gång...O_o), skrapat och tvättat en knutbräda (nästan all färg försvann!) och hängt ut tvätt. Känner att jag har varit rätt flitig ändå :up: ! Nu väntar jag på kyckling som står i ugnen och funderar på vad vi ska äta till... :)
 
Vaknade och sig fram emot en lugn dag med skogspromenad, göra lite ärenden och sy en massa. Skulle bara dammsuga först 😏 Så small det till i ryggen och jag fick mitt livs första ryggskott 😩 Så nu blir det korta rastningar med hundarna bara och vila resten. Så trist! Hoppas det släpper i rekordfart, har alldeles för mycket i nästa vecka både på jobbet och efter!
 
Var och handlade på Willys, Lidl och ICA. Visade upp mitt (digitala) kvitto i ICA självbetjäning till tjejen som staplade korgar. Hon var måttligt intresserad. Jag förstår varför det lätt stjäls varor. Jag kom släpande på en tung väska med en hel del saker som även finns hos ICA.

Surar någonting extremt eftersom de inte har just Triumf glass citronsorbet som är restad till 28 september. Varför händer det här alltid mig? Givet att sorbeten inte är lika livsviktig som mitt insulin :angel:
 
Var och handlade på Willys, Lidl och ICA. Visade upp mitt (digitala) kvitto i ICA självbetjäning till tjejen som staplade korgar. Hon var måttligt intresserad. Jag förstår varför det lätt stjäls varor. Jag kom släpande på en tung väska med en hel del saker som även finns hos ICA.

Surar någonting extremt eftersom de inte har just Triumf glass citronsorbet som är restad till 28 september. Varför händer det här alltid mig? Givet att sorbeten inte är lika livsviktig som mitt insulin :angel:
Det är väl förmodligen inte de som snällt visar upp sitt kvitto som är de mest troliga tjuvarna kanske... :)
 
När jag låg inlagd på psykiatrisk avdelning och hade Alimemazin så fick jag det i medicinkopp utspätt med vatten för att lindra smaken. Eftersom jag brukade droppa direkt från pipetten på tungan hemma så tyckte jag att en större mängd innebar onödigt lidande och bad om att bara få dropparna. "Du är hardcore!" Tyckte sköterskan. :D

Direkt på tungan var verkligen hardcore!
Jag brukar späda ut med mycket vatten. 😅

Iofs så är det väl 5-6 droppar som jag försöker stoppa in längst i munnen och svälja. Och sedan direkt min stora PET flaska med kallt vatten. Har aldrig tänkt på att jag skulle kunna späda ut det med vatten, eller att det är meningen?

Tror det är meningen. Jag brukar ta ett halvt glas vatten och droppa i mina 2 ml och dricka det. Sedan dricker jag ett halvt glas vatten till.
Det smakar mycket mindre äckligt i apelsinjuice eller fanta/zingo.
Själv kunde jag inte fortsätta med dropparna för det var så äckligt. Tar kapslar nu och det funkar mycket bättre, både smakmässigt och verkningsmässigt. Fast då kan man bara ta 20-40-60-80 mg osv eftersom kapslarna är på 20 mg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 669
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 864
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp