Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 671
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 538
Senast: Tassa
·
Juridik & Ekonomi Hur ska jag klura ut koordinaterna i dagens system? Detta är från 1968. Jag fattar ingenting när jag läser om det.
Svar
10
· Visningar
759
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Det verkar som jag kommer åka ut till Roslagen över midsommar och eftersom jag har en hatkärlek till mygg (jag hatar dem, de älskar mig)...
Svar
16
· Visningar
1 099
Senast: MCP
·
Kultur Då var det tydligen slut 😢. Vem ska nu göra alla spektakulära mål 🤷‍♀️
Svar
10
· Visningar
789
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 767
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Jag har läääänge haft problem med sömnen, att somna och att jag vaknar upp mycket på nätterna. Ätit sömnmedicin i typ 15 år och den...
Svar
9
· Visningar
930
  • Låst
Tjatter Förra tråden full. Jag viker sängkläder till spjälsängen, parerar förvärkar, klappar katten och jollar hockeyn.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
90 004
Fordon Går 195/65 R15 och 215/55 R16 att sätta på samma bil förutsatt att bultarna passar? Alltså om tex vinterhjulen har ena dimensionen och...
Svar
8
· Visningar
774
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag älskar fastigheter och jag har en dröm att äga fastigheter för uthyrning. Men hur börjar man? Innan var det bara en dröm och en...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Squie
·
Fritid Nu så.. står jag här och känner mig dummare än tåget 😂 För första gången ska jag ta tag i att fylla olja på bilen själv.. pinsamt att...
Svar
3
· Visningar
487
Senast: Tranan
·
L
Kläder & Bli fin Konstig rubrik kanske så förlåt för det ❤️ Och först vill jag säga att jag tycker INTE att det är fult o avsett om nån är tjock eller...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 677
Senast: Sonic76
·
Skola & Jobb Ja, vi är väl fler här inom vården och även andra yrken som påverkas av denna? Hur känner ni?
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 395
Senast: Shaggy
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 731
Senast: Amha
·
Hemmet Nu börjar det dra ihop sig till renovering. Maken är lite chockad över kostnaden. Vi är inga renoverare själva utan lejer bort det...
Svar
19
· Visningar
1 695
Senast: sthu
·
Fritid Jag är hopplöst dålig på att riktigt förstå hur Stockholms olika stadsdelar hänger ihop så nu vänder jag mig till buke för att få hjälp...
2
Svar
23
· Visningar
2 177
Skola & Jobb Om man inom en femårsperiod har totalt 22 månader vikariat eller allmän visstidsanställning (blandat friskt men det spelar väl ingen...
2
Svar
21
· Visningar
1 564
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Behöver era bästa tips och huskurer mot igensvullna öron, håller på bli galen! Har haft öroninflammation och fick antibiotika. Smärtan...
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: Kristall10
·
IT & mobiler Jag är inte den skarpaste kniven i lådan när det gäller teknik, men jag har lyckats lösa det mesta med datorer, tv och mobiler i hemmet...
Svar
5
· Visningar
456
Senast: nyttnick
·
Kropp & Själ Tror svaret finns här (står helt still..) Tjej (irländsk?) som spelar gitarr och sjunger när skolbarn kompar med muggar Superkänd och...
Svar
1
· Visningar
472
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka