A
Anders
Det hoppas jag verkligen inte sådde precis en omgång isbergssallad, dill och rädisor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hoppas jag verkligen inte sådde precis en omgång isbergssallad, dill och rädisor.
Word! Älskar sommaren så SJUKT mycket att jag mest sörjer den hela hösten. Egentligen är inte hösten största problemet, utan de värsta månaderna är nov-jan. Men att det blir mörkare och mörkare varje dag förstör hösten. Jag verkligen AVSKYR mörker.Usch ja. Tänk om man kunde gå i ide i november och vakna i mars. De mörkaste månaderna är extra trista när man bor söderut i Sverige och nästan aldrig får snö på vintern. Det är mörkt och grått och blött.
Jag har tyvärr svårt att njuta av september och oktober eftersom jag sörjer sommaren och de ljusa sommarkvällarna. Å andra sidan så skulle jag flytta söderut i Europa så får jag ju inte de ljusa sommarkvällarna och de vill jag inte vara utan
Så här mycket var det många år sedan jag kände inför hösten. Ser verkligen inte fram emot ruskigare väder och att allt blir 100 gånger mer svårjobbat.
Hur löser ni sådant?
Man ser till att hålla sig i Spanien på solkusten . Längtar inte alls till SverigeSå här mycket var det många år sedan jag kände inför hösten. Ser verkligen inte fram emot ruskigare väder och att allt blir 100 gånger mer svårjobbat.
Hur löser ni sådant?
Då har du väl skaffat dig ett jobb därMan ser till att hålla sig i Spanien på solkusten . Längtar inte alls till Sverige
Så här mycket var det många år sedan jag kände inför hösten. Ser verkligen inte fram emot ruskigare väder och att allt blir 100 gånger mer svårjobbat.
Hur löser ni sådant?
Jag brukar nog alltid (de senaste 17 åren i alla fall) fasa inför hösten. Det värsta är att de senaste åren gar jag nog börjat gruva mig nästan innan sommaren börjat över att den är så kort . Så svårt att leva här och nu ibland.
Jag ska följa den här tråden och se om jag också får några tips att ta till mig . Det jag saknar på hösten är värme, ljus och bad och att kunna ha väldigt lätta kläder.
Egentligen är det nog att inte kunna bada ute som är det allra värsta. Det är det jag längtar efter hela hösten, vintern och våren. Det finns nog inget som motsvarar det de där utebaden ger. Ridning kan fungera men är 200 gånger mer bökigt.
Juniljuset året runt skulle passa mig, men jag älskar det tillräckligt för att nästan vara beredd att betala med mörkret under vintern.
Vi är ju här på semester . Blir kvar här ett tag till för sol och bad. Billigt att leva här också för den delenDå har du väl skaffat dig ett jobb där
Jag svarar på det här ett år gamla inläggetPlanerar du in lite extra roliga saker oftare under hösten då än under sommarhalvåret?
När vänder det sedan? När tippar du åt rätt håll?
——
Om jag tänker tillbaka har jag ändå alltid sett fram emot höstarna. Massa inplanerat och olika mål.
Så jag vet inte riktigt vad som skiljer sig detta år men ser verkligen inte fram emot vare sig höst eller vinter.
Det känns långt till våren nu.
Hösten är bra så länge det inte regnar! Jag åker dock på väldigt mycket ångest just under hösten, varje jäkla år.
Jag avskyr vintern, eller ja november - februari. Man går ju i ide, konstant mörkt och svinkallt
Jag med! Jag sådde för två veckor sedan, vårlök, rädisor och Daikon. (den sista ska ju inte ens tydligen trivas på våren. Men jag oroar mig för att det var för sent ändå.)Det hoppas jag verkligen sådde precis en omgång isbergssallad, dill och rädisor.
Nu älskar jag hösten så mina råd kanske inte alls är applicerbara på någon som upplever höstdepression eller allmänt avskyr säsongen. Men jag brukar försöka plocka ur guldkornen ur den. Visst, det blir mörkt och kallt, men då börjar jag köpa doftljus att tända upp med hemma om kvällarna. Jag brukar gå till en te & kaffehandel och köpa några nya goda sorters te. Jag försöker ta långpromenader med hunden när det är ljust och få lite frisk luft. Sedan tycker jag det är kul med oktoberfest och Halloween. Rosendals trädgård har haft oktoberfest, en väldigt lugn sådan, då har vi gått dit och ätit korv och kol och druckit hembrygd öl. Vi brukar grilla marshmallows/s'mores uppe i stugan och sitta framför öppen spis hela kvällen. Jag brukar karva pumpor och dekorera med mini-pumpor hemma. Detta är hösten alltså, då ska jag inte ens gå in på när julsäsongen närmar sig
Nu är det här som sagt min favoritsäsong och jag älskar alla delar av den. Men mitt absolut bästa tips är att försöka hitta vad just du faktiskt tycker är mysigt/okej med hösten och försöka fokusera på det. Min mamma hatar den, hon blir ledsen och nedstämd. Men hon tog mitt råd att köpa lite doftljus och tända upp med och tyckte faktiskt att det var mysigt.