Hur gör man med elen nu??

Spelar ingen roll ändå för S3 och S4, det finns en flaskhals mellan vattenkraften här i norr och behoven i söder.

Strular kärnkraftverken, det blir kallt och vindstilla, och Tyskland inte löst sitt naturgasproblem, så blir det dyrt igen.
Tyskland importerar väl från Norge och nu Usa vad jag förstår och Inte alls i några stora mängder från Ryssland.
 
Jag vet inte hur jag ska göra, jag hade det bundet till i våras så klarade vintern ok. Men det tar så emot att binda det när det ligger så högt som det gör i pris.
Fick dock för mig att när jag var inne och kollade kunde man välja att endast binda det under vintern tex? I sådana fall lutar det åt att jag gör det.
 
Jag vet inte hur jag ska göra, jag hade det bundet till i våras så klarade vintern ok. Men det tar så emot att binda det när det ligger så högt som det gör i pris.
Fick dock för mig att när jag var inne och kollade kunde man välja att endast binda det under vintern tex? I sådana fall lutar det åt att jag gör det.
Eon?
 
Javisst men elbolagen kommer inte erbjuda något idag dom inte kommer tjäna på.
Fast de kan ju inte heller veta exakt vad som ska hända i vinter? Ingen vet. Eon har ingen magisk spåkula, antar jag. Inte ens de har någon aning om vad som kommer att kunna hända i världen. De gissar också.
 
Senast ändrad:
Jag vet inte hur jag ska göra, jag hade det bundet till i våras så klarade vintern ok. Men det tar så emot att binda det när det ligger så högt som det gör i pris.
Fick dock för mig att när jag var inne och kollade kunde man välja att endast binda det under vintern tex? I sådana fall lutar det åt att jag gör det.
Eon har 4 och 6 månaders också.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 754
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
Svar
19
· Visningar
1 089
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 635
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp