Mobilt bredband, hur? Kostnad? EJ Tele2!

Varför ska du ha nätverkskabel till routern från vägguttaget? Med ett mobilt internet sätter du i strömsladden i routern. Klart. Alla dina smarta prylar får leta upp ditt wifi. Nätverkskabel får du ha till någon box du kopplar med hdmisladd till tvn.
Strängt taget går det ju att se TV med t ex en AppleTV, som även den ansluts till routern över wifi (och till TV:n med HDMI).

Nej, men vad ska du med det till? 🤔
Du skrev ju
”Skillnaden är ju ett du inte har kabel mellan nätverksuttag och router. Mellan dator, tv etc och router kan du ju göra som du vill. Jag har ingen kabel till datorn men har kabel just nu till tvn.”

Vad har du för kabel mellan router och tv?

Min tv har ingen nätverksingång, bara hdmi och usb, därför undrade jag om routern har hdmi. :)

Du skrev ju
”Skillnaden är ju ett du inte har kabel mellan nätverksuttag och router. Mellan dator, tv etc och router kan du ju göra som du vill. Jag har ingen kabel till datorn men har kabel just nu till tvn.”

Vad har du för kabel mellan router och tv?

Min tv har ingen nätverksingång, bara hdmi och usb, därför undrade jag om routern har hdmi. :)
Jag har en nätverkskabel eftersom jag har smart-TV. Men jag behöver inte använda kabel om jag inte vill. Jag menade: varför ska du ha en kabel mellan om du inte har smart-TV? Förstår inte syftet med kopplingen router till TV då.

Jag har en nätverkskabel eftersom jag har smart-TV. Men jag behöver inte använda kabel om jag inte vill. Jag menade: varför ska du ha en kabel mellan om du inte har smart-TV? Förstår inte syftet med kopplingen router till TV då.
Förut hade jag nätverkskabel mellan router och digitalbox.

Eftersom du skrev: ”Mellan dator, tv etc och router kan du ju göra som du vill.” så trodde jag att man kan ansluta mobila routern till tvn via sladd och eftersom min tv inte har nätverksingång så frågade jag om routern har hdmi-port, eftersom det är det man använder till min tv.

End of discussion.

Förut hade jag nätverkskabel mellan router och digitalbox.

Eftersom du skrev: ”Mellan dator, tv etc och router kan du ju göra som du vill.” så trodde jag att man kan ansluta mobila routern till tvn via sladd och eftersom min tv inte har nätverksingång så frågade jag om routern har hdmi-port, eftersom det är det man använder till min tv.

End of discussion.
Du måste ha en box av något slag mellan tvn och routern, precis som när du hade digitalbox.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en längre tid funderat på att lägga om mitt elektroniska liv i syfte att reducera kostnader. Jag hade fast telefoni + fast...
Svar
8
· Visningar
2 011
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allt om bur till bilen
  • Kattbilder #10
  • Importera från USA