Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Å det är med så blandade känslor jag börjar planera vår flytt. Vi hade nog aldrig tänkt flytta, har bott så länge här men ibland råder...
Svar
6
· Visningar
1 696
Senast: Simply me
·
Hemmet Vi har idag stora tekoppar på båten, men dom rymmer "bara" ca en halvliter och det är för lite för sambon :p Han har en enliters-mugg...
2
Svar
20
· Visningar
8 747
Senast: cewe
·
Hemmet Flädern blommar nu och det vore kul att göra något gott med blommorna, men vad kan man mer göra än saft?
Svar
12
· Visningar
1 071
Senast: Sar
·
Hemmet Köpte fel i bröllopspresent. Det ska vara Duo varianten så nu behöver vi införskaffa rätt och via nätet är kört...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: FadeAway
·
Hemmet Jag har en ide i huvudet som jag tror skulle bli jätte bra men vet inte om det skulle fungera i praktiken. Jag har ett barbord som är...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Gabbi
·
Hemmet Två hus i vårt område har haft inbrott under de senaste månaderna. En person har synts på olika ställen i området + vid ett av...
2
Svar
32
· Visningar
5 068
Senast: MsOldie
·
Hemmet Jag har alltid haft dåligt tryck i duschen, flyttade in för 2 år sedan och då var det dåligt tryck även i köket, men inte i handfatet...
Svar
7
· Visningar
13 285
Senast: SaraXX
·
Hemmet Hur tar du hand om dina gardiner i olika kvaliteter? Tvättar du? Hur ofta? Vädrar du bara? Kemtvätt? Låter du dem sitta uppe år efter...
Svar
18
· Visningar
6 643
Hemmet Jag har torrvaror i tätförslutna plastbackar då jag hittade en död änger i skafferiet vid inflytten. Idag när jag bakade och tänkte ta...
Svar
12
· Visningar
20 280
Senast: Manji
·
Hemmet Svåra val i livet. Ska bestämma mig för ett "nytt" vardagsporslin då det gamla gjort sitt. Servisen behöver för den sakens skull inte...
2
Svar
32
· Visningar
16 866
Hemmet Halloj! Jag och sambon köpte hus i vintras och håller på för fullt med att renovera och göra om. Hall, kök och tvrum på bottenvångingen...
Svar
18
· Visningar
3 293
Hemmet Kommer att flytta till en liten stuga med vedspis i köket. För att få ner värmekostnaderna planerar jag att elda flitigt i den i vinter...
Svar
6
· Visningar
1 803
Senast: Karma
·
Hemmet Gästhuset på tomten är byggt på 90-talet. Det är ett litet timmerhus - ungefär som en parstuga - på ett rum, kök och badrum. Köksdelen...
2
Svar
30
· Visningar
25 998
Senast: Petruska
·
Hemmet Vi letar hus och håller på att kika runt här i Bromma. Det är ganska dyrt och det är inte mycket hus man får för sina pengar. Iaf...
Svar
9
· Visningar
2 044
Senast: cirkus
·
Hemmet har jag börjat fundera på vad jag ska ha nedanför trappen. Min förstubro är av pittoresk torpmodell. Sadeltak över, vitt räcke med...
2
Svar
28
· Visningar
6 490
Senast: lady_vip
·
Hemmet Jag ska byta ut min diskmaskin. Men! Jag får inte loss den gamla diskmaskinens kranar. Det går inte att rubba dem en enda liten...
Svar
4
· Visningar
868
Hemmet Liksom de flesta som bor på landet använder jag flugsmälla ibland. Jag brukar köpa på mig några stycken varje år, och till helgen ska...
2
Svar
20
· Visningar
4 689
Senast: Kaki
·
Hemmet Min balkong är för tillfället oinredd med måtten 3,5 x 1,3 m. Har egentligen inte en krona att lägga på balkongen men kan nog skramla...
Svar
11
· Visningar
8 307
Senast: eyz
·
Hemmet Hej, jag undrar om ni har några idéer, smarta tips eller liknande för att piffa upp ett klädskåp utan att göra det allt för komplicerat...
Svar
6
· Visningar
2 206
Senast: Ramona
·
Svar
11
· Visningar
9 068
Senast: Boerperd
·