i väldigt god tid

Sv: i väldigt god tid

Nu ska jag komma och vara glädjedödare!

Inget som säger att man måste vara gammal för att falla illa.

Igår miste jag en av mina vänner, bara 25 år gammal. Han hade fallit i garaget och slagit sig medvetslös, tyvärr var det runt 15 minus här igår natt så när en av våra gemensamma vänner hittade honom var kroppstemperaturen nere i 25ºC så det var försent.

Förvisso kan man inte skydda sig mot allt men man ska heller inte vara dumdristig.

Jag beklagar din förlust. :(

Jag tycker dock inte att man kan säga att det är dumdristigt att ha en sten som nedersta trappsteg. Jag menar, vi kör bil, flyger, går över gatan, tar en sup, äter onyttigt och gör en massa saker hela tiden som inte är 100% säkra.

För egen del hade jag absolut vågat ha en sten som trapp, men pga handikapp i min närhet hade jag tänkt mig för en extra gång. Jag är också sedan barnsben van att tänka "handikappanpassat" om exakt allting, de flesta är inte det och bör inte heller vara det.

Jag tänkte mer på ev äldre vänner och släktingar till tanten, än på tantens egen lårbenshals. (Nyckelbenea är väl mer åldersneutrala, så det finns ändå skäl att se upp i halkan.)

Jag tänkte mer på ev äldre vänner och släktingar till tanten, än på tantens egen lårbenshals. (Nyckelbenea är väl mer åldersneutrala, så det finns ändå skäl att se upp i halkan.)

Nu blev jag tvungen att tänka efter.... hrm...
Enda släktingen i livet är väl avkomman som är 23. Men bekanta? Jo, de är nog mest i min ålder. Lite yngre, lite äldre.

Kanske är det barn som det är värsta halkvarningen på? :idea: Bekantas barn. de är väl vildast.

Ska tänka på det är jag får ungt besök.
:D

Tjôta - beklagar. En så tragisk olycka.

Tar fram tråden igen.

Nu har jag foto på eländet.
IMAG0210_zps27fd544b.jpg

Fler idéer?

Ett varv trä till, som Hyacinth föreslår, tycker jag verkar vara en bra idé. Som ett riktigt lågt första trappsteg, och hela vägen runt. Lite inbjudande, tror jag att det kommer att se ut.

Åt vilket håll har du fall?

Jag hade gjort växtbäddar vid sidorna och satt en tålig perenn som kan breda ut sig och sen hade jag lagt på lite mer stenmjöl vid gången och byggt upp på så vis. Om det funkar med fallet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka