Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Hur ser era fasadsiffror ut? Vi har tänkt beställa en Swedoor Character Digits men vi måste ha 15E som nummer på huset för att folk...
Svar
6
· Visningar
3 527
Senast: Sorbe
·
Hemmet Snart ska de bila upp grannens badrum och det blir jag som får lyssna på det hela dagarna. Någon som har en uppfattning om hur lång tid...
Svar
4
· Visningar
1 828
Senast: Brandgul
·
Hemmet Väggarna vid mitt sovrumsfönster är värdelösa att borra i så en vanlig rullgardin som kräver lite mera ordentligt fastskruvning går...
Svar
5
· Visningar
1 842
Hemmet Observera att denna inte är skalenlig, rummet är nästan kvadratiskt och inte så avlångt som det ser ut på bilden. + att det är en vägg...
Svar
2
· Visningar
1 594
Hemmet I veckan har det varit fullt ståhej med besök på gardinaffärer, mätning av fönster och grejer för att få till snygga lamellgardiner till...
Svar
9
· Visningar
3 099
Senast: Hyacinth
·
Hemmet Det måste ju finnas lite rolig konst där ute i husen :) alltså inte affisher eller ikeakonst utan målat/ritat/fotograferat men original...
Svar
0
· Visningar
675
Senast: Hazel
·
Hemmet Jag har köpt en jätte fin gammal köksvåg! Har googlat men inte lyckats hitta hur gammal den är (jag hittade en som tydligen är från...
Svar
3
· Visningar
1 084
Senast: alenchik
·
Hemmet Jag och sambon står i begrepp att byta kök. Köket idag är från 70-talet och kommer blåsas ut helt och fullt. Spis, diskho, kyl och frys...
2
Svar
36
· Visningar
15 739
Senast: Rumpnissen
·
Hemmet Kan man vispa ägg och socker till en sockerkaka för länge? Man ska vispa till det är "vitt och poröst" och jag brukar vispa till jag...
Svar
10
· Visningar
26 498
Senast: Coop
·
Hemmet Det är stopp i avloppet i köket, vattnet rinner undan men väääldigt sakta. Vad kan jag göra åt det här? Finns det nått smart trix? :)
Svar
3
· Visningar
957
Hemmet Hur gör ni med sopsortering? Sånt där som blir ofta, till exempel plast, kartong, tidningar... Vill ha massor av tips på smarta...
Svar
3
· Visningar
1 605
Hemmet Vi har tänkt sätta ut vårt hus till försäljning, tanken är då att ta hjälp av en mäklare. Men det finns ju ett gäng att välja på, vad...
Svar
10
· Visningar
2 423
Senast: FrDrake
·
Hemmet Dottern har fått en massa svartvita kläder och jag är förtvivlad! Det går ju inte att tvätta dem på ett bra sätt! När jag tvättar dem...
Svar
6
· Visningar
17 315
Senast: Solvira
·
Hemmet Bor i ett fint gammalt hus på landet. Övervåningen var tidigare en separat lägenhet, och har således ett eget kök...ett stort fint rum...
Svar
5
· Visningar
2 183
Hemmet Nån som har tips på snygga "småsaker" till badrummet, t ex tandborstmuggar, hållare till toarullen, tvålpump osv. Badrummet har...
Svar
4
· Visningar
1 735
Senast: misan
·
Hemmet Har fått det som presenttips till en kompis. Det ska vara i plåt och inte i trä. Lock och inte jalusi. Ska inte heller vara shabby chic...
Svar
2
· Visningar
2 107
Senast: Pazuzu
·
Hemmet Vi har gjort en lucka upp till en del av vår krypvind som vi inte har kunnat komma åt tidigare. Det var inte så förfärligt äckligt som...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: aprilmaj
·
Hemmet Sitter i en ganska tråkig situation, vill inte flytta från mitt lilla fina hus som vi bott i sen 1990. Men börjar inse att vi nog måste...
Svar
5
· Visningar
1 471
Senast: Breaktown
·
Hemmet Hunden blev upprörd och busig efter sitt bad idag så han kissade ner min bäddmadrass :( Är det bara att he iväg den? Jag har stoppat...
Svar
8
· Visningar
10 136
Senast: honung
·
Hemmet Bor i hyreslägenhet där bla hallen består av parkettgolv. Jag har bott här ca 6 år, och redan då jag flyttade in var det matt, tråkigt...
Svar
19
· Visningar
21 467
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?