Hur skyddar ni er mot inbrott?

Sv: Hur skyddar ni er mot inbrott?

Är det verkligen därför du har den?

Med tanke på hur krävande det ändå är att ha en hyfsat stor och aktiv hund, så betyder ju det att man får organisera väldigt mycket av sitt liv efter hunden/inbrottsskyddet om man har en hund av det skälet.

Det låter lite orimligt jobbigt för mig; att lägga flera timmar om dagen på att undvika inbrott.

Däremot kan jag tänka mig att jag i valet mellan olika hundraser, skulle kunna ta hundens förmåga att skydda mig med i beslutsprocessen.

Nej, inte enbart givetvis. Men nu är hon ju här och hon är stor och kan sura till i vissa situationer. Med tanke på hur mycket hon ogillar brevis kan jag tänka mig scenen om någon stack in något i brevlådan för att få upp dörren inifrån tex.

Jag vidtar inga åtgärder alls. Låser ytterdörren på nätterna ungefär (med en nyckel säkert undangömd i postlådan som hänger precis utanför dörren :angel: ). Det känns iofs inte som att risken för inbrott är så stor här, vi bor mitt ute i ingenstans och mina farföräldrar som är hemma i stort sett hela tiden bor i huset bredvid plus att vi har hyresgäster i stallet som är här och ränner om dagarna.

KL

Vi har både hund och larm, men vad hjälper det när man lämnar dörren på vid gavel och sedan reser bort hela helgen :nailbiting:
Som tur var måste folk ha uppfattat det som att vi var hemma, för inte ens golfbagen som stod precis i dörröppningen hade blivit stulen :o

Väl inhägnat, hundar (rottweilers). Larm.

Vi har många inbrott i området, och ett par gånger om året påhälsningar inne på tomten (rekognoscering).

Haha! Det här var ju det sötaste!!

*KL*

Förvånad jag blir att det är så många som inte oroar sig för inbrott! Jag stelnar till så fort jag ser eller hör någon utanför dörren eller altanen, men det kan ju också bero på att vi har haft inbrott för bara 2,5 år sen. Fy, det var obehagligt! Jag var bortrest men min sambo kom hem och allt låg tydligen överallt, hade verkligen rotat runt, i smutstvätten, bland kläderna, i lådor och kyl och frys stod öppet och massa sånt. De tog ett Xbox, min datorskärm och lite andra smågrejer. Ett år senare hade grannen inbrott - då är man glad att de inte valde oss igen. Fy! Då bodde vi i lägenhet, bottenvåning. För någon vecka sedan var det även inbrottsförök i mina föräldras hus (mitt på dagen i ett bostadsområde med mycket folk som är ute om dagarna), men de blev antagligen avskräckta av larmet. Det är verkligen obehagligt att veta att någon oinbjuden har vart inne i ens hem - och vad hade de gjort om jag var hemma? Det var en etta så det fanns ju ingenstans att ta vägen. Näe fy! :crazy:

Vi bor i hus lite utanför staden, och vi har grannar på lagom avstånd.
Lättaste sättet att ta sig in i huset är genom källarfönster eller altandörr, men vi känner ändå att vi har vårt på det torra pga:

Larmande larm
Larmande grannar
Larmande hundar

Livet blir väldigt jobbigt om man ska oroa sig för saker hela tiden...

Jag är inte den som oroar mig i onödan, men jag tycker faktiskt att det är lite olustigt när det blir en inbrottsvåg i ett område (fick höra om ytterligare ett försök igår).

Vi får väl hoppas att dom tömt vårt område snart och kan flytta sig någon annanstans;).

Amen!
Jag har verkligen inga bekymmer och tycker egentligen inte ens om larmet, men min har inte riktigt någon förståelse för mitt hakuna matata-tänk i största allmänhet :o

Vi bor på gård med många uthus som innehåller både hästgrejor och motorfordon av olika slag och vi åkte och köpte ett larm på jula, billigt men mycket för pengarna. Vi har satt utlösare på dörrar och utsatta fönster och sen bas stationen i huset. Funkar skit bra. Sirener vid varje utlösare och öppnas en dörr utlöses alla sirener efter 10 sekunder och sen tjuter det tills man stänger av ifrån huset där man också kan se vilken dörr som blivit utsatt. Jävligt smidigt med tanke på att hela gården tjuter och jag kan inte tänka mig att någon skulle våga vara kvar om 8 sirener börjar bröla mitt i natten och man håller på med något fuffens. Dock lite irriterande ibland då jag har en friggebod på gården och ibland glömmer att koppla ifrån min dörr. Larmar på inne i huset, igen med dörren och ut till mig, när man kommer in lugnt och stilla och helt plötsligt bryter helvetet löst. bara gå in och stänga av fanskapet och märker att man väckt resterande del av familjen=) Lite jobbigt, men funkar toppen=)

Vi har ett liknande, och det är framförallt uthusen som vi är oroliga för att bli av med grejor från. Flera inbrott i husen runt omkring gör ju inte att man blir lugnare.

Visst ska man inte oroa sig i onödan, men med tanke på statistiken i området så är försiktighetsåtgärder att rekommendera.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 449
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: Tilly_85
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix