Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 642
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Jag tror att jag har vinterkräksjuka och jag har inte ens kunnat dricka lite vatten, men det obehagligaste var att jag fick yrsel som...
Svar
7
· Visningar
568
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 449
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Jag har världens torrhosta! Djup, skorrande och never ending. Som gravid sover jag dåligt sen innan men nu typ ingenting. Det är alltså...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 403
Senast: Energi
·
Kropp & Själ Jag har typ aldrig haft svamp i underlivet tidigare, i alla fall inte på det här sättet. Någon gång har jag haft milda symtom någon dag...
Svar
19
· Visningar
4 994
Senast: honung
·
Kropp & Själ Jag var väldigt fint hår, i princip spikrakt naturligt och jag börjar ge upp om att någonsin kunna ha fina lockar :( fick hot rollers...
Svar
17
· Visningar
1 179
Senast: Asko
·
Kropp & Själ Jag har sedan klockan 4 varit uppe ur sängen och gått runt med magsmärta.Jag känner igen smärtan och det är med största sannolikhet...
Svar
12
· Visningar
8 811
Kropp & Själ Hanna Hellquist är en skribent som jag uppskattar väldigt mycket, hon skriver nära, personligt och drastiskt om sig själv. Och här...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
9 427
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ Som får knasiga värden med örontermometer? Det är en Braun, inte var den speciellt billig (ingen budgetvariant om det nu finns). Jag...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag var och klippte mig häromdagen och färgade. Jag brukar inte färga jag är för snål och för lat för att orka hålla efter utväxter. Hur...
2
Svar
29
· Visningar
3 073
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Några vänner tog initiativ till att träna och sen äta middag igår. Trodde det skulle bli lite ”fredagsmysträning” men nej, det var någon...
2
Svar
20
· Visningar
2 348
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Femina (!) har en ovanligt bra artikel om migrän. Den handlar t ex om att man bör försöka låta bli att skuldbelägga sig, om vad som...
2
Svar
25
· Visningar
2 384
Senast: honung
·
Kropp & Själ Finns det någon riktigt bra frisör i Göteborg? Måste va grym på blondering/blekning. Har ingen budget utan är frisören bra är det värt...
Svar
13
· Visningar
1 148
Senast: machafuko
·
Kropp & Själ Var in på magnetröntgen för flera år sen då jag fick sån plötslig huvudvärk+yrsel. Visade sig sen vara kombinerad migrän och...
Svar
0
· Visningar
999
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ I somras trampade jag rejält snett och drog av det yttre ledbandet i foten. Hoppade på kryckor i flera veckor och hade riktigt ont. När...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: Bapelsin
·
R
Kropp & Själ Om allting vore annorlunda hade jag blivit sjuksköterska. Jag hade älskat att lära mig något så praktiskt och konkret, något så tydligt...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
15 044
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Jag har fått ont i höften/på utsidan av höften. Det är okej när jag har vilat men kommer när jag rör mig. Och det blir värre när jag rör...
2
Svar
36
· Visningar
3 679
Senast: TeamLundVer
·
Kropp & Själ Sist jag va hos min psykiatriker så frågade jag om det fanns någon möjlighet att få KBT eller ACT på min ort. Han sa att det fanns det...
Svar
3
· Visningar
569
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag börjar bli irriterad på detta, jag får röda, knottriga utslag på ögonlocken och runt ögonen ned mot kindbenen. Kliar och svider och...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag har aldrig behövt bry mig om mina naglar då de aldrig brutits mer än när de varit på tok för långa och jag typ kört fingrarna in i...
Svar
11
· Visningar
1 200
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama