Hårfärgning

Det har lagts en mörkare mer guldig toning närmast huvudet på det som ska se ut som min vanliga hårfärg som jag är bekymrad för inte ska släppa så lätt 😩. Jag passar verkligen inte i varma färger.

Det har lagts en mörkare mer guldig toning närmast huvudet på det som ska se ut som min vanliga hårfärg som jag är bekymrad för inte ska släppa så lätt 😩. Jag passar verkligen inte i varma färger.
Där kan du ju använda silverschampo + platinafärgbomb.
Den här är superbra:

evo_fabuloso_platinum_blonde_colour_intensifying_conditioner_250ml-44282597-48684885-org.jpg

Jag hade reklamerat och det innan du tvättat och gjort massor med det. På mig är såna varma färger svåra att tvätta bort. Tycker att det var konstigt att frisören inte sa att det gick. Jag har varit hos frisör och bett om en sak och de testade, de tog inte - då han tog inte betalt för det misslyckade och gjorde en annan grej istället, efter attvi diskuterat vad jag ville ha och vad som var möjligt.

Jag hade reklamerat och det innan du tvättat och gjort massor med det. På mig är såna varma färger svåra att tvätta bort. Tycker att det var konstigt att frisören inte sa att det gick. Jag har varit hos frisör och bett om en sak och de testade, de tog inte - då han tog inte betalt för det misslyckade och gjorde en annan grej istället, efter attvi diskuterat vad jag ville ha och vad som var möjligt.
Ja det hade varit önskvärt att de beskrivit vad som var möjligt och inte (om de kände att det inte var möjligt), men ja nu är det som det är. Jag får väll knalla dit på måndag och fråga hur de ser på det hela.

Där är det inte blekt något utan bara en toning ovanpå min vanliga hårfärg, men det kanske fungerar med silverschampo ändå?
Om det är en toning kanske det är lättast att tvätta bort. Balsam och inpackning brukar dra ur toning snabbt!
Men håller med annan om att du kanske ska avvakta med att försöka tvätta bort tills du varit där och reklamerat.

Personligen undviker jag silverschampo, du kan ju testa någon enstaka gång men det sliter ju sjukt mkt. Bättre att använda den blonda förgbomben jag lade in bild på.

För att få önskad hårfärg hade du behövt bleka håret först. Gjordes det? Hade du färg/blekning i håret sen tidigare? Dylika färger tar nämligen dåligt på obehandlat hår så hade du en utväxt sen tidigare med din naturliga hårfärg och sedan behandlade längder så tar färgen mkt mer på längderna och mkt mindre eller inte alls på botten, detta är helt naturligt, men det borde frisören informerat dig om. Kan ni ha missuppfattat varandra?

Där är det inte blekt något utan bara en toning ovanpå min vanliga hårfärg, men det kanske fungerar med silverschampo ändå?

Ok så hon la en toning utan att bleka först? Du har alltså ett helt obehandlat hår i botten? Då förstår jag att du inte kunde få din önskade pastelliga hårfärg. En sån färg går inte tona/nyansera utan nog ljus bottenfärg. Jag tror inte att silverschampo kommer hjälpa så mkt och som ngn skrev så sliter det rätt bra. Tror att det bästa är att tvätta ut toningen.

Ok så hon la en toning utan att bleka först? Du har alltså ett helt obehandlat hår i botten? Då förstår jag att du inte kunde få din önskade pastelliga hårfärg. En sån färg går inte tona/nyansera utan nog ljus bottenfärg. Jag tror inte att silverschampo kommer hjälpa så mkt och som ngn skrev så sliter det rätt bra. Tror att det bästa är att tvätta ut toningen.
Nej det är som på TS andra bilden. En del av håret är blekt med rosa färg i det närmast huvudet är bara tonat antagligen för att det ska smälta ihop bättre.

För att få önskad hårfärg hade du behövt bleka håret först. Gjordes det? Hade du färg/blekning i håret sen tidigare? Dylika färger tar nämligen dåligt på obehandlat hår så hade du en utväxt sen tidigare med din naturliga hårfärg och sedan behandlade längder så tar färgen mkt mer på längderna och mkt mindre eller inte alls på botten, detta är helt naturligt, men det borde frisören informerat dig om. Kan ni ha missuppfattat varandra?
Håret var från början helt obehandlat inga tidigare färgrester vi har kommunalt vatten.

Hon blekte nedre delen av håret, när det var klart hade hon i en rosa färg i den nedre delen och en toning i någon färg som skulle vara något mörkare än min naturliga i den övre oblekta delen. När det var klart hade hon i en färgbomb i rosa med.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 142
Senast: lundsbo
·
Kläder & Bli fin Jag har för dagen kort hår, men har inte klippt mig på 2 snart 3 månader, vilket är otroligt länge för att vara jag och jag inser att...
Svar
13
· Visningar
4 850
Senast: Ms_Antrop
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 979
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama