Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har varit iväg till VC 2 gånger för hosta där det kändes som jag skulle hosta upp lungorna plus inte kunde sova pga hosta.Inte en hemmakur men: slå en pling till VC och be om recept på Cocillana?
Det gjorde jag idag men det ville de tydligen inte skriva ut till gravida.
Vad tråkigt, det är nog tämligen ofarligt om man läser på janusinfo.
Kan det inte vara så att läkare också är extra restriktiva med att skriva ut Cocillana till gravida relaterat till etanolhalten?
Förutom att "opioider" bör undvikas under graviditet.
Bra att veta! Då ska jag inte strunta i det och stå ut nästa gång!Uppdatering!
Jag fick cocillana utskrivet via Min Doktor!
Uppdatering!
Jag fick cocillana utskrivet via Min Doktor!
Nä men vad gör man om man inte får hjälp på VC som Ts inte fick. Eller om man inte har möjlighet att ta sig dit. Eller om man som många inte får tid förens 3 veckor senare.Intressant.
Men jäklar vad dyra de är i receptavgift!
250kr och max tre preparat och ett uttag...
Mitt landsting tar 100kr i receptavgift och har inga restriktioner för antal preparat.
Nä men vad gör man om man inte får hjälp på VC som Ts inte fick. Eller om man inte har möjlighet att ta sig dit. Eller om man som många inte får tid förens 3 veckor senare.
Intressant.
Men jäklar vad dyra de är i receptavgift!
250kr och max tre preparat och ett uttag...
Mitt landsting tar 100kr i receptavgift och har inga restriktioner för antal preparat.
När det gäller TS tänker jag att det inte är självklart att morfininnehållande preparat ska skrivas ut utan föregående läkarbedömning (det konstiga i kråksången var väl egentligen att sköterskan sade att det inte kan användas under graviditet). Preparatet är ju inte godkänt mot slemhosta, så det behöver ju göras en bedömning om det verkligen finns indikation (och jo, jag vet att många gör avsteg där; skriver ut mot slemhosta vid förkylning).
Så jag tycker ju egentligen att det var fel att skriva ut cocillana-etyfin utan "riktig" undersökning.
Att Min Doktor och de andra nätbolagen är tydliga med att de inte ska skriva ut beroendeframkallande läkemedel är bra, sedan vet ju jag också att undantag görs ibland.
Och det är ju också så att den "fysiska" vården inte heller ska skriva ut beroendeframkallande läkemedel enbart via begäran per telefon eller internet men både nätläkarbolagen och den fysiska vården gör ju det emellanåt.
Jag betalade ingenting eftersom jag har frikort.
Jag fyller på tråden med en fråga; jag är svullen och har extremt ont i halsen. Era bästa tips?
Har provat samtliga, jag har nog sugit på halstabletter hela natten. får kanske stå ut helt enkelt.Vics halstabletter, dom där med kräm inuti. Och glass och te!
Har provat samtliga, jag har nog sugit på halstabletter hela natten. får kanske stå ut helt enkelt.
Gurgla med saltvatten då och dåJag fyller på tråden med en fråga; jag är svullen och har extremt ont i halsen. Era bästa tips?