Hur menar du?Är det så?
På något sätt så tycker jag att Dejtingsajter kör på enligt samma koncept, och de är ju populära.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur menar du?Är det så?
På något sätt så tycker jag att Dejtingsajter kör på enligt samma koncept, och de är ju populära.
Att det på dejtingsajter till stor del bygger på att leta partner utifrån utseende.Hur menar du?
Och varför skulle attraktion vara likställt med utseendet?Attraktion är sannolikt viktigt för de flesta, men att ha en fjäder i hatten är nog en mognadsfråga.
Oavsett hur man träffas (via TV hör ju till undantagen) så behöver man ju på något sätt få syn på eller lägga märke till personen för att sätta igång med att lära känna den.Tittar på "Married at first sight, Australien" och slås av hur mycket som handlar utseende och yta.
Är det verkligen så som människor väljer partner?
Är det inte hur man tar hand om varandra och hur man kommer överens som avgör i det långa loppet?
Om vi väljer våra liv efter hur saker ser ut så kommer ju inte hur det känns att få någon riktig plats.
Är det inte viktigast hur man har det och hur man behandlar varandra?
Med tiden så förlorar vi ju alla vår ungdomliga skönhet.
Och vad finns då kvar?
Och varför skulle attraktion vara likställt med utseendet?
Det är dock otroligt vanligt fortfarande att hitta sin faktiska partner på andra ställen än dejtingsajter/-appar. Och framförallt vanligt att de som hittar varandra på en dejtingsajt eller -app sitter och chattar ett tag (dvs kollar av mer än bara utseende) innan de träffas osv.Är det så?
Jag som har provat dejtingappar vill påstå att det är som dejting i övriga samhället. De som raggar på utseende gör det oavsett om det är på en app, på krogen, affären eller jobbet.Att det på dejtingsajter till stor del bygger på att leta partner utifrån utseende.
Stor bekantskapskrets råder bot på detKollar man bara i sin bekantskapskrets kan det bli extremt begränsat eller kanske inte finnas ens en enda potentiell partner.
Men det är ju inte alla som har det?Stor bekantskapskrets råder bot på det
Jag måste träffa och prata med människorna.
Lära känna först.
Jag som har provat dejtingappar vill påstå att det är som dejting i övriga samhället. De som raggar på utseende gör det oavsett om det är på en app, på krogen, affären eller jobbet.
Det är absolut vanligt att man ratar folk utifrån presentation eller helt avsaknad på presentation. Eller att man blir nyfiken på någon pga deras prestation.
Ja en dejtingapp är ju bara ett sätt att MÖTA någon. Sen får man lära känna den genom att dejta.Skriver under på det. Jag hade Tinder i kanske 4 år och träffade folk där ifrån var och varannan vecka. Det var ingen skillnad på att lägga märke till någon där eller i en bar. Har en person 4-5 bilder på Tinder så avslöjas dessutom betydligt mer än hur en person ser ut. Det går att läsa rätt mycket av vilka bilder en valt och hur personen ter sig på dessa. Lägger du till en presentation, lång som kort, så har du plötsligt rätt mycket information. Betydligt mer än om du spanar på någon i en bar.
Jag tror inte problemet med ytlighet i dejtande är ett app-problem utan ett samhällsproblem. Appen hjälper bara till. Likväl som det inte är något fel på LinkedIn eller Instagram de är bara portaler som speglar samhällsproblem. Eller oss, om man så vill.
Jag träffar och interagerar med massor av människor, så det där behövs inte för mig.Utseendet påverkar ju i någon grad i alla relationer, tänker jag. För att över huvud taget ta kontakt och säga hej, behöver det finnas något där som gör att det intresset dyker upp
Nej och det kan ju vara en del av skillnaden.Men det är ju inte alla som har det?
Intressant!Inte likställt med men innefatta. En människa är ju hela sig själv, både utseende, röst, rörelsemönster, psyke, kunskap, intressen osv. Varför vi attraheras av det ena eller det andra får du nog fråga en forskare på ämnet om. Evolution? Fadersfigurer?
Jag har bred smak men är svag för ljust hår och bruna ögon. Jag har inte vetat varför. Jag tycker inte det är snyggare än annat, alls, jag är bara svag för det. Så dog en viss popstjärna för några år sedan och media tapetserades med hans ansikte. Ljust hår och bruna ögon, som kändes i maggropen på mig. När jag växte upp hade jag affischer på honom i mitt rum och det var någonstans min första, barnsliga, dröm om pojkvän. Min första nyfikenhet på det här med pojkar och kärlek. Om min svaghet för det även i vuxen ålder kommer från en ung Aaron Carter? Jag vet inte. Kanske. Men jag tror inte att vara attraherad av ett utseende behöver vara likställt med ”snygg”, det kan nog lika gärna vara association. Men är en person snygg så finns det ju också en massa forskning på vår förkärlek till symmetriska ansikten osv. Vi tror ju till och med att folk som är normsnygga är mer kompetenta.
Jag har en gammal bild på min sambo där han ser ut som Frodo.Intressant!
Jag insåg nyligen att min nuvarande pojkvän är väldigt lik Elijah Wood = min största kändiscrush genom livet.