Sv: Wordfeud

Ja, men den enda möjlighet som finns då är att man googlar sig till den här tråden, går in på min profil, vidare till min blogg, tar namn och ort och kollar det på någon nummerupplysning.

Sedan är jag ju inte dummare än stt jag självklart är medveten om att man per automatik löper risk för att sökas upp av diverse underliga människor om man är öppen med sin identitet i något sammanhang. Men just att någon - från WORDFEUD! - som man inte utbytt ett ord med går igenom den proceduren...

Nej, men jag förstod att det var ditt namn. Har för mig att du i nån period hade samma avatar här eller på twitter som på facebook där du inte är anonym - och ditt WF-alias bygger ju på ditt namn.

Nope, bilden är inte använd i annat sammanhang men namnet är mycket riktigt delar av mitt rätta namn.

Ja, men den enda möjlighet som finns då är att man googlar sig till den här tråden, går in på min profil, vidare till min blogg, tar namn och ort och kollar det på någon nummerupplysning.

Sedan är jag ju inte dummare än stt jag självklart är medveten om att man per automatik löper risk för att sökas upp av diverse underliga människor om man är öppen med sin identitet i något sammanhang. Men just att någon - från WORDFEUD! - som man inte utbytt ett ord med går igenom den proceduren...

Det är just sånt som är läskigt med internets möjligheter. :(

Nej jag förstår nog inte riktigt vad du pratar om nu, men skitsamma - du visste om att jag var jag. :)

Om ngn vill åka på däng ;-) heter jag MrGry (som är namnet på min första ponny om ngn undrar)

*kl*

Blir tokig på alla som inte lägger egna ord utan bara enstaka bokstäver. Jag kämpar för att det inte ska bli en liten klump så man inte kan fortsätta spela och så fort jag lyckas få ett ord att sticka ut från "klumpen" så vi kan komma vidare så lägger motspelaren en enda bokstav. T.ex. om jag lagt "behov" så lägger motspelaren "be". Hela tiden! :mad: Nu gav jag upp och gör likadant, får se hur motspelaren löser det :angel:

(Drog igång spel mot okända en natt när jag var sömnlös, och det straffar sig visst nu.)

Fast sådär tycker jag att jag är tvungen att göra ofta när man tex bara sitter med en massa omöjliga konsonanter (vilket är ofta förekommande) och då lägger jag hellre enstaka bokstäver än att passa. Ibland, som mitt senaste spel mot ullo tror jag - var bara en enda lång konsonant-resa kändes det som. :(

Man lägger enstaka bokstäver av flera skäl:

Strategi, kan man inte få poäng själv så vill man inte alltid bjuda på något kanonläge
Man har helt enkelt inget annat att lägga, det är det eller att byta bokstäver/passa.
Man sitter med ett kanon-ord, kan bara inte få ut det
Man lyckas får bra poäng med få bokstäver
Man har dåligt ordförråd/fantasi
Man gillar tätt spel och knåpa ihop omöjliga kombinationer.

Fast sådär tycker jag att jag är tvungen att göra ofta när man tex bara sitter med en massa omöjliga konsonanter (vilket är ofta förekommande) och då lägger jag hellre enstaka bokstäver än att passa. Ibland, som mitt senaste spel mot ullo tror jag - var bara en enda lång konsonant-resa kändes det som. :(

Ja, så måste man ju göra ibland. Men denna person har gjort så HELA spelet. Med hjälp av motspelarens ord brukar man ju ofta kunna få ut två tre bokstäver i alla fall.

Man lägger enstaka bokstäver av flera skäl:

Strategi, kan man inte få poäng själv så vill man inte alltid bjuda på något kanonläge
Det förstår jag, men den här personen ligger under med typ 100 poäng så om det är så i det här fallet verkar det inte vara en bra taktik.
Man har helt enkelt inget annat att lägga, det är det eller att byta bokstäver/passa.
Jag har aldrig tidigare spelat mot någon som under ett helt spel aldrig kunnat lägga ut mer än en bokstav åt gången.
Man sitter med ett kanon-ord, kan bara inte få ut det
När man kommer mer och mer efter så borde man nog ge upp kanonordet till slut då.
Man lyckas får bra poäng med få bokstäver
Inte i det här fallet. De flesta ord har varit 3-10 poäng. Annars förstår jag naturligtvis varför man gör så.
Man har dåligt ordförråd/fantasi
Troligt.
Man gillar tätt spel och knåpa ihop omöjliga kombinationer.
Kanske, men resultatet blir ju att motspelaren vinner stort och spelet måste avslutas för tidigt för det helt enkelt inte finns mer att bygga på.

Alla är inte experter, du kanske spelar mot en 7-årig nybörjare en gång och och svenska mästaren i scrabble nästa gång om du väljer random.

Alla är inte experter, du kanske spelar mot en 7-årig nybörjare en gång och och svenska mästaren i scrabble nästa gång om du väljer random.

Eh, nä? Det har jag inte påstått. Uppenbarligen inte. Men det gör det inte mindre jobbigt att jag hela tiden måste hitta lösningar för att kunna fortsätta.

*kl*

Voine, voine, ge mig styrka. Jag är förmodligen alldeles för traditionell men för mig är inte OCK ett ord, men jag fick det godkänt :crazy:

Vad tycker ni lingvister?

Det är väl inte så modernt, men visst är det ett ord? Finns med i Herrens bön (vad jag nu vet det för, är ateist så jag brukar inte be så ofta :D).

*kl*

Voine, voine, ge mig styrka. Jag är förmodligen alldeles för traditionell men för mig är inte OCK ett ord, men jag fick det godkänt :crazy:

Vad tycker ni lingvister?

Var glad för varje litet ord som fungerar....:angel:

KL:
Är det fortfarande bara jag som spelar på engelska också?
Har två spel i gång. Det är skitsvårt.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
4 661
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar