Sv: Wordfeud

Aha. Jag tänkte på läder och garva - men narv har jag nog aldrig hört

Tjöta: det felmeddelande du får har jag aldrig fått. Jag spelar via wifi hemma och oftast 3G ute. Det sämsta som händer mig är att spelet ibland tar lite längre tid på sig att ladda.

jag vågade inte fråga vad det var för jag var rädd att jag skulle verka korkad. :D

Gaj är en vajer, typ, på en båt. Och så genitivform på det. Jag blev så jävla arg när en motspelare fick rätt för gaj och inte visste vad det var, så jag slog upp det.

och glöm inte att den korkade ordlistan ger rätt för bel också. :crazy: Och AF?! Det är väl lika mkt namn som Jesus?

"af" gammal stavning på "av" - det är ingent namn även om det mest används i namn, jämför med tyskan "von" eller islandshästarnas från/frá.
Bel är en enhet på ljudstyrka du känner nog bättre till den i formen decibel.

Enligt saol är JE en interjektion, som enligt wiki definieras som En interjektion är ett oböjligt ord som syntaktiskt och grammatiskt närmast kan ses som en självständig sats. För att återge deras betydelse i en viss kontext måste man ofta parafrasera en interjektion med en eller flera satser.
En stor grupp interjektioner är utropsord, till exempel Aj!, Oh!, Usch!,Tjoho! Pang!, Fan! och Caramba! Svarsord som ja, jo och nej räknas också till interjektionerna. Det gör även hälsnings- och avskedsordord som hej och adjö liksom ytterligare några ord vars yttrande innebär utförandet av en handling, till exempel tack och grattis. Det finns även en stor grupp onomatopoetiska (ljudhärmande) interjektioner som pang!, plask! och poff!. Till dem hör ord som härmar djurs läten, såsom mjau, mu, vov och kuckeliku.

Det är inte klokt så allmänbildande wordfeud kan vara.

Och AF, är ju också ett grammatiskt ord, av...liksom (säger hon som är en grammatisk idiot och inte kan redogöra för skillnaden mellan verb och adjektiv utan att googla..:angel: )...kanske typ en sats...av något slag? :idea:

Vajer? Tack!

Jag har också fått AF godkänt men tycker att det är fel. Godkänns alltså alla gammalsvenska ord då?

Je är mycket riktigt en interjektion, ett kraftuttryck. Någon sa att Herre min je egentligen var Herre min Jesus - fast Jesu namn fick inte missbrukas och då sa man bara je istället. Har dck inte synat den förklaringen närmare i sömmarna.

Senast ändrad:

Nej, nu kommer seglaren in och rättar. Det är inte en vajer. Det är ett skot, som håller nere spinnakern (stooort segel för lätta vindar). Just gajen sitter på den sidan det blåser ifrån, vindsidan.
2006_tjornrunt_blur_mid.jpg

På bilden är den i spinnakerns högra nedre hörn.

Aha, snöre alltså:idea:. För mig är skot ett snöre. Då förstår jag:D

Apropå segling så vet jag att lagt FOCK nån gång, men minns inte om det blev godkänt.

tasken funkar också :p

Men inte PI eller IP eller och en massa andra för mig normala ord men jag kanske är onormal? Eller gnällig?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 364
Senast: monster1
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
4 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka