Sv: Wordfeud

De "orden" är mest godkända eftersom de mer är att betraktas om ord än förkortningar då flertalet använder dem alltid och i alla sammanhang. LP och WC tillhör också den kategorin. Åtminstone då i SAOL.

Har du inte hört talas om enheten bel som man använder för ljudstyrka?

Jämför
Decibel och deciliter, grund enheterna bel och liter. Exakt samma mönster?

*KL*
Jag spelar mot några random-spelare och har hittills haft turen att klara mig bra gentemot dem. Nyss blev jag beskylld av en för att ha en fuskapp. Morr. Så bra är jag inte och det kan några av de bukefalister jag har spelat/spelar mot intyga. Snarare random-tjejen som är kass. En annan jag spelade mot försökte jag ibland lägga riktigt inbjudande ord för att få personen att komma ifatt lite, men inte var det någon större vits med det. Vad har ni för erfarenheter av att spela mot random?

Jag spelade mot 5-6 random i början, en resignade alldeles för tidigt, de andra spelade normalt.

Men sen dess spelar jag bara mot folk härifrån samt en bunke IRL-kompisar och kollegor. Har bara svarat ja på inbjudningar från folk som jag vet vilka de är, därför kan de jag sagt nej till antingen ha varit bukefolk som inte angett sitt nick här eller folk som fått mig via random.

Men sen dess spelar jag bara mot folk härifrån samt en bunke IRL-kompisar och kollegor. Har bara svarat ja på inbjudningar från folk som jag vet vilka de är, därför kan de jag sagt nej till antingen ha varit bukefolk som inte angett sitt nick här eller folk som fått mig via random.

Men vadå fått dig via random? Då måste du ju själv välja det?

När jag började spela valde jag random opponent och fick ett gäng. Det bör väl innebära att vi alla också kan dyka upp hos nån annan som väljer så?

Maran - jag letade just upp ditt nick för att skicka en invite och insåg att du var en som jag rejectade häromdagen...förlåt :cry::o

Nu har jag invitat dig i alla fall:laugh:

Men hur hittar spelet randomspelarna då? Söker det bara bland dem som i samma ögonblick letar randomspelare?

Ja, den söker bland andra som också begärt random och det kan ta flera minuter innan den hittar någon. Det innebär att vi måste inte klicka i exakt samma ögonblick.

Du har ju här lagt ditt namn i en lista, som många kan läsa. Du har spelat mot mig tex.

Ok, det är minuter det handlar om alltså. Då är jag med.

Och naturligtvis förstår jag att folk kan invita mig eftersom mitt namn finns här, det var inte min fråga.

Dessutom vet jag att jag spelat mot dig. Sen jag slutade med mina 5-6 randomspelare har jag inte sagt ja till någon invite utan att veta vem personen är. Har det varit okända namn har jag kollat i listan här - Marans namn var okänt och jag missade henne när jag kollade i listan, därför svarade jag nej i första vändan.

kl och apropå det här med random:

Jag har blivit uppringd av en vilt främmande motspelare. :eek:
Nog för att jag vet att det finns konstiga människor, men alltså..........

Några bukefalister har haft mitt användarnamn genom facebook eller pm, men dig tror jag att jag bara sökte upp och var så otrevlig att jag inte ens presenterade mig för - dig och Flixon är de enda jag spelat mot här som inte vetat att jag är jag. ;) Men mitt minne kanske bedrar mig, jag kanske presenterade mig för dig trots allt. :)

Stormkast - hur fick uppringaren ditt nummer? :eek:
Har du ett användarnamn som går att googla fram till ditt rätta namn och nummer?

Nej, men jag förstod att det var ditt namn. Har för mig att du i nån period hade samma avatar här eller på twitter som på facebook där du inte är anonym - och ditt WF-alias bygger ju på ditt namn.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 364
Senast: monster1
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
4 666
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar