Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon är jättefin (trots att jag inte är superförtjust i dubbelgula hästar generellt ). Är hon färgtestad? Jag tycker hon ser så mörk ut så jag hade spontant gissat på en perlino eller kaaaanske till och med en smoky cream.Lite fler på morran
Hon är jättefin (trots att jag inte är superförtjust i dubbelgula hästar generellt ). Är hon färgtestad? Jag tycker hon ser så mörk ut så jag hade spontant gissat på en perlino eller kaaaanske till och med en smoky cream.
Du kan fråga förra ägaren om hen gjort det, annars finns det nog inget sätt. Det är inte så dyrt annars, vad jag har förstått. Runt 400 kr är en siffra jag har i huvudet, men jag vet inte riktigt var jag har fått den ifrån.Vet inte om hon är färgtestad, kan man ta reda på det?
Ju mer jag tittar på henne, desto mer tror jag att hon är en perlino. Kollade upp hennes stam (om detta är rätt häst: http://data.swf.nu/Stambok/ShowHorse.asp?id=395290 ) och det är möjligt stammässigt att jag har rätt i alla fall.Vet inte om hon är färgtestad, kan man ta reda på det?
Ju mer jag tittar på henne, desto mer tror jag att hon är en perlino. Kollade upp hennes stam (om detta är rätt häst: http://data.swf.nu/Stambok/ShowHorse.asp?id=395290 ) och det är möjligt stammässigt att jag har rätt i alla fall.
Om hon är betäckt med en fux och det trillar ut en gulbrun avkomma så vet du att hon är brun i grunden.
Hur upplever ni welsh cob-ägare ”hovkvalitén” på era hästar? Finns det något som cobbarna generellt har problem med? Iom att Kyler är min första unghäst, och första barfota, har jag börjat nörda ner mig lite i hovvård . Upplever att hovkvalitén generellt är bra, men att de flisar sig när han är nyverkad. Har påpekat det till hovslagaren men han verkade inte tycka att det var något att bry sig om. Upplever lite att hovis bara verkar bort lite på måfå . Är det svårt att hitta hovslagare som verkar utefter en barfotahov? Eller är det jag som är petig? Har bara haft skodda hästar förut så jag känner mig som en total nybörjare på barfotafötter . (ska byta hovslagare när jag flyttar honom hem till gården om ett par månader)
kastar in lite fler bilder
Hoppas jag inte blir allt för tjatig
Hennes favorit pose "se så vindögd ut som det bara går"
Sluta genast att bildbomba. Annars skickar jag räkning till DIG när det står en liknande här hemma
Hur upplever ni welsh cob-ägare ”hovkvalitén” på era hästar? Finns det något som cobbarna generellt har problem med? Iom att Kyler är min första unghäst, och första barfota, har jag börjat nörda ner mig lite i hovvård . Upplever att hovkvalitén generellt är bra, men att de flisar sig när han är nyverkad. Har påpekat det till hovslagaren men han verkade inte tycka att det var något att bry sig om. Upplever lite att hovis bara verkar bort lite på måfå . Är det svårt att hitta hovslagare som verkar utefter en barfotahov? Eller är det jag som är petig? Har bara haft skodda hästar förut så jag känner mig som en total nybörjare på barfotafötter . (ska byta hovslagare när jag flyttar honom hem till gården om ett par månader)