Welsh cob i stora lass!

@phie Lillekillen!! :love: Han ser fortfarande ganska liten ut. Hur stor är han nu?

@Cita Hm ja du... Det beror ju på. Fakturerar livslångt uppehålla allt eftersom så det kan ju kosta en slant! Skämt å sido, hon är fantastiskt fin. Jag vill bara ha och ha och HA! :love: Stuteri Wish har en så himla vacker cremello också, hon är helt ljuvligt vacker!

@Io Jo, han ääär ju det :cry::cry::cry: Dock så har rumpan börjat sticka iväg lite igen så det finns tydligen lite mer att hoppas på fortfarande. Senast jag mätte manken var det nog samma höjd som de senaste gångerna (mäter kompulsivt), fjärtiga 143... Att han når 150 som uppfödaren trodde är ju bara att acceptera som en myt :p

@Io Jo, han ääär ju det :cry::cry::cry: Dock så har rumpan börjat sticka iväg lite igen så det finns tydligen lite mer att hoppas på fortfarande. Senast jag mätte manken var det nog samma höjd som de senaste gångerna (mäter kompulsivt), fjärtiga 143... Att han når 150 som uppfödaren trodde är ju bara att acceptera som en myt :p
Han blir nog som min förra då. Men det är inte fy skam det heller. Hon var ju långsam i växten hela tiden, växte väldigt jämt från två års ålder. Gick från ca 140 vid två år till ca 144/145 vid sex år. Hon var lite liten tyckte jag vid fyra men sen så breddar de ju på sig en del och får muskler så när hon var sex var hon perfekt storleksmässigt. Jag är heller inte jättelång men ingen pytteperson, är ca 167 cm. Donna tycker jag egentligen är lite stor. Jag hoppas inte att hon kommer bli lika maffig som min förra var för då blir hon gigantisk :crazy:

Han blir nog som min förra då. Men det är inte fy skam det heller. Hon var ju långsam i växten hela tiden, växte väldigt jämt från två års ålder. Gick från ca 140 vid två år till ca 144/145 vid sex år. Hon var lite liten tyckte jag vid fyra men sen så breddar de ju på sig en del och får muskler så när hon var sex var hon perfekt storleksmässigt. Jag är heller inte jättelång men ingen pytteperson, är ca 167 cm. Donna tycker jag egentligen är lite stor. Jag hoppas inte att hon kommer bli lika maffig som min förra var för då blir hon gigantisk :crazy:

Om han blir 145 är det jättebra. Jag är ju bara 159 :o Sen så kommer han ju självklart bli mer av en häst när han börjar bredda och muskla, men han tar det lugnt skulle jag säga...

Min förra häst var 152, han kunde jag se liten ut på ibland:

foggy_164.jpg

Om han blir 145 är det jättebra. Jag är ju bara 159 :o Sen så kommer han ju självklart bli mer av en häst när han börjar bredda och muskla, men han tar det lugnt skulle jag säga...

Min förra häst var 152, han kunde jag se liten ut på ibland:

foggy_164.jpg

Ja, men det tror jag. Han är ju inte ens fyra år fyllda och att han ska ta två cm till känns ju liksom inte som någon omöjlighet :)
Med dina 159 cm behöver du nog inte oroa dig över lillemans nuvarande höjd heller för den delen. Har är ju fortfarande lite tunn och mer massa kommer ju komma på honom kommande år. Blir perfekt, ni två tillsammans tror jag!

Helt glömt bort buke under en tid... :crazy:

Älskar uppdateringen om Dellas pannlugg :laugh: äntligen kan welsh världen pusta ut ;)

På tal om snygga frisyrer...
Vi har varigt på ultraljud, efter en period med konstiga gallor som så klart var spårlöst borta samma dag som vi stod på kliniken.. :banghead: Så vi kom hem med en ful klippning, en härlig räkning men åtminstone friskförklarade. :laugh:

2016-01-17_120840_569c9b1e9606ee7c4d8ed42e.jpg

Någon som har erfarenhet över hur lång tid det brukar ta för att växa ut? klippte faktiska av hälften av skägget på resterande ben för att det inte skulle se så groteskt olika ut. :cool:

Älskar uppdateringen om Dellas pannlugg :laugh: äntligen kan welsh världen pusta ut ;)

Vi har varigt på ultraljud, efter en period med konstiga gallor som så klart var spårlöst borta samma dag som vi stod på kliniken.. :banghead: Så vi kom hem med en ful klippning, en härlig räkning men åtminstone friskförklarade. :laugh:

Någon som har erfarenhet över hur lång tid det brukar ta för att växa ut? klippte faktiska av hälften av skägget på resterande ben för att det inte skulle se så groteskt olika ut. :cool:

Snyggt!
D såg lika ut förra året p.g.a. upprepade UL. Tog väl några månader innan hon såg ut som folk igen, ännu längre tid innan skägget vuxit ut ordentligt.

Tjusigt! Men tur det inte var något!
Kathe var och ultraljudade i september och såg också ut så. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan det växte ut. Nu ser man iaf inte ett spår av det...

2016-02-23%2016.31.20_zpswf5viu1l.jpg

Nu är Melindas vintervila över.
Vi promenerar i skogen och har börjat på en löshoppnings kurs.
Är hon tillräckligt bra och förbered så ska hon visas på treårstestet.
Men framförallt så satsar vi på att bli diplom sto i år.
Inridning ska vi också börja med så smått.
Känns som ett roligt år.:)

2016-02-23%2016.31.20_zpswf5viu1l.jpg

Nu är Melindas vintervila över.
Vi promenerar i skogen och har börjat på en löshoppnings kurs.
Är hon tillräckligt bra och förbered så ska hon visas på treårstestet.
Men framförallt så satsar vi på att bli diplom sto i år.
Inridning ska vi också börja med så smått.
Känns som ett roligt år.:)

Det är fint att ha det där avelsdiplomet och kvalitetsboken på väggen, jag har mina i sadelkammaren.
Jag hoppas att vi kommer iväg till Riks i år iaf, hade tänkt satsa på fyraårskvalitén också men p.g.a. lite personliga omständigheter så kommer hon inte bli redo för det tyvärr. Vart tänker du visa på treårs?

Buke! Min stallägare mätte min "lilla" Kelyddon i går och han är nu som officiellt nybliven tvååring 147 cm i manken. Han var ju 143 bara för nån vecka sen (känns det som)! Växer som ogräs. :D

Hur stor vill du ha honom om du får välja?

Donna var 152 cm när jag köpte henne som tvååring, var 154 cm på treårstestet och nu tror jag kanske hon tagit sig upp till 156 cm. Har vuxit ikapp rumpan nu. Jag tycker ju att hon är hyfsat lagom som hon är nu och INTE behöver blir större. Hade kunnat få vara ngn cm mindre till och med. Finns ett halvsyskon efter samma pappa (tror jag) som är 161,5... Cobar på 160 tycker jag är lite för stora och ofta tycker jag de får lite svårt att bibehålla ponnykaraktären, blir för mycket häst av dem.

@Stereo Oj, du har en stor kille på tillväxt :D Grattis, kan inte göra annat än att känna mig liiite avis :o

Min lilleman rids just nu ute två gånger i veckan, vilket går ganska bra. Han har fortfarande inte hamnat på plats efter flytten, och är lite orolig när vi är på tur. I stallet är det ren katastrof... är riktigt ledsamt att se honom så stressad, så det är dags att backa tillbaka lite och göra grundläggande hantering igen.

Hur stor vill du ha honom om du får välja?

Donna var 152 cm när jag köpte henne som tvååring, var 154 cm på treårstestet och nu tror jag kanske hon tagit sig upp till 156 cm. Har vuxit ikapp rumpan nu. Jag tycker ju att hon är hyfsat lagom som hon är nu och INTE behöver blir större. Hade kunnat få vara ngn cm mindre till och med. Finns ett halvsyskon efter samma pappa (tror jag) som är 161,5... Cobar på 160 tycker jag är lite för stora och ofta tycker jag de får lite svårt att bibehålla ponnykaraktären, blir för mycket häst av dem.
Jag är inte så kinkig, någonstans mellan 150 och 160 känns lagom och där lär han ju hamna. Runt 155 vore perfekt. Jag fick Dela till 157 när jag mätte henne och hon känns som en lagom behändig storlek, så blir han som mamma är det också bra.

• Gilla
Reactions: Io
Buke! Min stallägare mätte min "lilla" Kelyddon i går och han är nu som officiellt nybliven tvååring 147 cm i manken. Han var ju 143 bara för nån vecka sen (känns det som)! Växer som ogräs. :D
Oj vad stor han blir! Grattis :D Min lilla ligger nog fortfarande på runt 142-143cm, får hoppas han masar sig över 150 i alla fall :o jag är ju själv inte jättekort, 170cm. Men han verkar bli ganska grov så jag hoppas han orkar mig ändå även om han blir lite kort i rocken. Annars blir det körning på heltid :D

Liten småful bild från löshoppningen sist. Han är så duktig!
hopp2.jpg

Oj vad stor han blir! Grattis :D Min lilla ligger nog fortfarande på runt 142-143cm, får hoppas han masar sig över 150 i alla fall :o jag är ju själv inte jättekort, 170cm. Men han verkar bli ganska grov så jag hoppas han orkar mig ändå även om han blir lite kort i rocken. Annars blir det körning på heltid :D

Liten småful bild från löshoppningen sist. Han är så duktig!
hopp2.jpg
Vem var det som var mamma till din, Bettan? Hon är inte så jättestor har jag för mig, men pappa är ju stor så det räcker och blir över. :D Tror inte han blir så liten och tanig att du kommer känna dig stor på honom, faktiskt. Han ser fin ut! :love:

Här är min stora kille idag. Tycker han ser rätt proportionerlig och fin ut just nu, trots sin växtspurt!
2DFFCF64-285B-49D8-8519-2829E9E1B02E.jpg

AFBD5E45-BC90-4CE7-B461-4653145B9DA6.jpg

Allvarligt snack här!

E95400EB-2820-4816-8FC2-E4AE98E41DE1.jpg

Det här är ingen cob (fast han har lite welshblod i alla fall), men det är Iors hagkompis och han var ju bara så söt här så han får vara med också!

Så söt! :love:

Ja, mamma Bettan ska väl vara runt 150, så jag tänker att min borde bli minst lika stor. Red ponny länge och den kände jag mig inte stor på, så jag hoppas att det ska funka :)

Ska för övrigt flytta hem Kyler till gården där jag bor om 1 månad, tillsammans med hans bästa lösdriftskompis. Ska bli så himla kul!

Kyler och hans jättestora bästis:
IMG_8845%202.jpg

IMG_8914%202.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 820
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 872
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 274
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka