Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Drömma var ett fantastiskt fint namnSå trist! Men ni har fått två fina valpar att glädja er åt iaf! Dumsnäll och Drömma kommer säkert att bli precis vad man gör dem till.
En tik med värksvaghet är inget man vill ha i avel.Så tråkigt Jag beklagar. Nu är ju det här för tidigt att tänka på men finns det en chans att göra om kombinationen?
Hoppas mamma och småttingar fortsätter må bra
Det förstår jag såklart men var det inte att den låg fel som fick det att stanna av?En tik med värksvaghet är inget man vill ha i avel.
Fast precis som på får kan det ju ha yttre orsaker till svaga värkar. Spårämnesbrist, utmattning efter lång kamp vid felläge osv. Att sluta avla på en tik för att hon vid första kullen hade en sån här komplikation tycker jag är för hårt.En tik med värksvaghet är inget man vill ha i avel.
Precis. Hon hade jättefina värkar och den som låg fel var mycket större än de andra. Efter den hade hon något svagare värkar. Eftersom vi var rädda att det kunde finnas minst 2-3 st som orken skulle räcka till och de kanske var lika stora valde vi att åka.Det förstår jag såklart men var det inte att den låg fel som fick det att stanna av?
En tik med värksvaghet är inget man vill ha i avel.
Nej vi gör inte om den. Dels så är hanen i Danmark nu så det blir betydligt omständigare.Så tråkigt Jag beklagar. Nu är ju det här för tidigt att tänka på men finns det en chans att göra om kombinationen?
Hoppas mamma och småttingar fortsätter må bra
Nej vi gör inte om den. Dels så är hanen i Danmark nu så det blir betydligt omständigare.
Sen vill vi alltid ha kvar avelsrätt på minst en tik och då vill vi givetvis ha mångfalld i linjerna.
Vi hade två kandidater till tiken från början och valde den äldre och mer etablerade. Den andra har sedan dess lämnat 4 kullar och de har visar sig blivit riktigt bra. Så isf blir det nog han om inget oförutsett händer.