Voffs schäferbebisar

Då gryr dagen och vi har en tom valplåda :(

Valp tre kom fel, och hade svalt fostervatten. Vi fick inte igång henne. Sen avtog värkarna, tiken vilade sig men sen ville det inte komma igång som det skulle igen. Så sambo for direkt in med tiken och valparna innan den kritiska tretimmarsgränsen.
Hon fick dropp men det tog för lång tid ändå och de två kvarvarande var dödfödda.:cry:

Tik och valpar är ok och är på väg hem.
Men det här är jävligt tungt.

Valp tre kom fel, och hade svalt fostervatten. Vi fick inte igång henne. Sen avtog värkarna, tiken vilade sig men sen ville det inte komma igång som det skulle igen. Så sambo for direkt in med tiken och valparna innan den kritiska tretimmarsgränsen.
Hon fick dropp men det tog för lång tid ändå och de två kvarvarande var dödfödda.:cry:

Åh nej! :cry: :heart:heart:heart

Men vilken otur ni har:( blev det bara två levande valpar?

Åh jag beklagar verkligen @Voff vilken jäkla otur ni har hela tiden :(

Hoppas att de två valparna och mammahund får fortsätta må bra och utvecklas till de fantastiska individerna dom kan bli :heart

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 447
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 538
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA